Bilo bi dobro da ministrica Žalac negdje na jesen posjeti Bjelovar i provoza se novoizgrađenom obilaznicom koja će do tada, sudeći po trenutačnom stanju, biti u funkciji. S obzirom da će zahvaljujući ministričinoj prometnoj nesreći prometovanje Ulicom Ćirila i Metoda u Vinkovcima biti sigurnije, bilo bi vrlo korisno za Bjelovar da sličnu prometnu nezgodu napravi i na našoj budućoj obilaznici.

Opasno raskrižje u Lugu

U dijete, odraslu osobu ili drugo vozilo ministrica se može zaletjeti odmah na prvom raskrižju, onome kod šume Lug. Baš kao u Vinkovcima, uopće ne mora biti kriva. Dovoljno je da u pogrešnom trenutku projuri obilaznicom, a da s druge bude kakav zaboravljiv gospodin u najboljim godinama. Koji je, baš poput većine svojih sugrađana, toliko dugo snatrio o toj obilaznici da više neće znati je li stvarna ili je fatamorgana.

Bjelovarčani su, nije to bilo tako davno, godinama lomili kosti, pa i gubili glave na gotovo identičnom raskrižju pred Brezovcem, na tamošnjoj obilaznici.

Ujedinjeni u Brezovcu

Nesreća su se tamo događale vrlo učestalo, a kružni tok izgrađen je tek nakon jedne od rijetkih, možda čak i jedine građanske akcije organizirane u Bjelovaru. Kružni tok tako je ispao zadnja linija obrane, ono nešto iznimno rijetko što uspijeva povezati Bjelovarčane, čak ih natjerati i da kažu nešto kritično pod vlastitim imenom i prezimenom. Za mjerila bjelovarskih političara, građani su bili vrlo, vrlo nepristojni kada su ljubazno tražili, pa i inzistirali da se izgradi kružni tok, ali na kraju su uspjeli. Ali, sasvim sigurno ne bi uspjeli da tom zahtjevu nisu prethodile saobraćajke.

Na našoj skorašnjoj obilaznici kružni tok predviđen je samo na Slavonskoj cesti, a ne i na raskrižju kod Luga jer je ta obilaznica projektirana negdje otprilike prije desetljeće-dva, prije nego što su bjelovarskim krajem iznenada u modu stigli rotori.

Bogovi u Hrvatskim cestama

I sad, da bi se ti papiri izmijenili, treba nešto napraviti. To nešto trebale bi napraviti prvenstveno Hrvatske ceste, a tamo rade bogovi koje se ništa ne smije pitati, već im se ima klanjati i prinositi im žrtvu. Bogovi ponekad pogriješe, recimo zaborave isprojektirati pristupne ceste kad grade brze ceste, što je razina pogreške šestogodišnjaka, ali i dalje ih se ima za smatrati bezgrešnima. I zato, da dobijemo taj kružni tok, trebat ćemo prinositi žrtve. Starce, djecu, ljude srednjih godina – svejedno, bitno je da ih bude u redovitim terminima i da su TTO, teške tjelesne ozljede. Da ih se uredno uvede u evidenciju i da onda, već nakon pet do deset godina, nikne kružni tok.

A jedini način da se to ubrza jest da neki ministar skrivi saobraćajku. Jer ministri su jedina božanstva veća od zaposlenika Hrvatskih cesta.