Prvih, nadamo se ne i posljednjih pet kilometara jednotračne brze ceste od Farkaševca do Bjelovara bez izlaznog čvorišta zajedničkim snagama gradit će tvrtke Zagorje gradnja i Geotehnika. Od pet ponuda pristiglih na natječaj Hrvatskih cesta raspisan još u srpnju prošle godine, njihova je bila ekonomski najpovoljnija te ujedno i niža od planiranog troška od strane Hrvatskih cesta.

Pristiglo 5 ponuda

Naime, na javni natječaj državne cestarske tvrtke pristigle su ponude u rasponu od 110 do čak 166 milijuna kuna bez PDV-a, dok su u Hrvatskim cestama troškovnik procijenili na 129 milijuna kuna.

Tvrtke Zagorje gradnja i Geotehnika svojom niskom ponudom iz igre su izbacili čak i austrijski Strabag s ponudom od 130 milijuna kuna, ali i tvrtku Colas koja se tijekom natječaja čak dvaput bezuspješno žalila Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Podsjetimo, prva njihova žalba, ona koja datira iz sredine rujna prošle godine, odbijena je, dok je sljedeća odbačena, što znači da nije ni razmatrana.

Do Bjelovara tek 2027. godine?

Nakon što je izvođač radova i službeno odabran, potpisivanje ugovora trebalo bi uslijedti nakon 15 dana mirovanja. Vrijedi napomenuti i kako je rok za izvršenje radova dvije godine, pa bi tako prvih pet kilometara jednotračne ceste od Farkaševca prema Bjelovaru trebalo biti dovršeno otprilike do travnja 2023. godine. Takvim tempom, jednotračna brza cesta do Bjelovara bi se trebala „dovući” otprilike do 2027. godine. Naravno, kao i do sada, možemo se pouzdati u naše jake političke snage da će nam uspjeti „pogurati” brzu cestu, a ne treba nimalo sumnjati da će se političari svih boja u parlamentarnoj kampanji ovoga ljeta natjecati u obećanjima.

Kad god se komadić brze ceste od Farkaševca negdje do Breze završi, jedno je sigurno – od tih pet kilometara jednotračne ceste vozači neće imati nikakve koristi jer cesta neće završiti s čvorištem.