Umjesto da se kao diplomirani ekonomist bavi izračunima, analizama sličnim poslovima, Bjelovarčan Marko Matenda je krenuo samo naizgled suprotnim pravcem i vlastito „drugo iskustvo“ nakon prvih saznanja o alternativnim oblicima mobilnosti, zajedno sa suradnicima, prije šest godina pretvorio u proizvodnju električnih bicikala naziva Visiobike. Zato će kazati kako u životu valja raditi ono što voliš i spomenuti da je još za studiranja radio konceptne automobile za Toyota Motor Corporation.

Dobra alternativa

-To je bila svojevrsna početna stepenica u promišljanjima o alternativnim prijevoznim sredstvima koja je na kraju rezultirala Visiobikeom čiji je razvoj počeo 2012. Naime, u europskim i svjetskim metropolama svakodnevne prometne gužve sežu do granica nepodnošljivosti i prijevoz temeljen na automobilima je neodrživ, dok su električni bicikli vrlo dobra alternativa. Pošto je tehnologija moja druga strast, bilo mi je logično spojiti bicikl i smartphone te dobiti bolje korisničko iskustvo jer je dotadašnja tehnologija bila poprilično skromna. Nakon samo četiri mjeseca smo od ideje na papiru došli do prototipa koji ne bi bio moguć bez puno neprospavanih noći i radnih vikenda cijelog tima. To ste trebali vidjeti, na jednom stolu Matija lemi elektroniku, na drugom Tomo programira software, dok na trećem Zlatko konstruira ramu, a je „letim“ oko njih i pokušavam sve koordinirati – kaže Matenda.

Visiobike se čini poprilično jednostavnim jer, ako ništa drugo, sliči na standardni bicikl, ali tek potom slijedi pregršt njegovih karakteristika koje ga čine toliko privlačnim proizvodom.

„Otporan“ na krađe

-U odnosu na konkurenciju, unaprijedili smo sigurnost i bicikl će raditi samo u slučaju unošenja odgovarajućeg PIN-a putem aplikacije. Zahvaljujući GPS lokatoru, Visiobike je gotovo nemoguće ukrasti, dok se za sigurnost vozača brine kamera ugrađena ispod sjedala koja „streama“ sliku na zaslon smartphonea i pretvara ga u digitalni retrovizor. Također, udobnost u vožnji osigurava potpuno automatski mijenjač koji u svakom trenutku jamči odgovarajuću brzinu, poput onoga u automobilima – nastavlja.

Maksimalna brzina zakonski je ograničena na 25 kilometara na sat, pri čemu je uz minimalne napore moguće savladati i veće uspone, što će zasigurno izazvati pitanja rekreativaca koji vožnjom žele ojačati tijelo. U tom slučaju, jednostavno mogu isključiti elektromotor i osloniti se na svoje noge te tako poboljšati kondiciju na povratku s posla.

Izvozna orijentacija

-Serijska proizvodnja je započela 2015. i od početka je u fokusu razvijeno europsko tržište koje je puno naprednije i veće. Iako početni iznos od 4.500 izgleda puno, uzme li se u obzir da je naš bicikl ustvari ručni proizvod koji ima ugrađene samo najkvalitetnije komponente i jedinstvenu karbonsku ramu, tada cijena više i nije tako visoka. Naravno, stranci razumiju da su izdvajanja za gorivo i održavanje automobila značajno veća nego investicija u električni bicikl, čiji je trošak održavanja zanemariv. Najviše izvozimo na europsko tržište, poglavito u Njemačku, potom SAD, Tajvan i Švedsku, gdje možemo konkurirati cijenom, kvalitetom, inovativnošću i dizajnom – kaže Matenda.

A zašto je Visiobike toliko prepoznatljiv, odgovore treba tražiti ponajprije u dizajnu koji su osmislili svjetski dizajneri školovani u Milanu i Torinu te naprednoj tehnologiji i rami od karbonskih vlakana se koja koriste i u Formuli 1.

Visoka klasa

-Osnovni model je težak 20, uz napomenu da samo automatski mijenjač koji daje poseban konfor, teži tri kilograma. Svaki litijski baterijski paket ima elektroniku koja pokazuje ravnomjerno punjenje i pražnjenje ćelija, čiji je prosjek trajanja umjerenog korisnika oko pet godina, uključujući i punjač koji je dio opreme. Stoga se naš proizvod nalazi u visokoj klasi gradskih električnih bicikala, pri čemu smo među prvim proizvođačima koji su integrirali sve komponente u primamljivu cjelinu – tvrdi naš sugovornik.


Najam e-bicikala u Bjelovaru

Visiobike, zagrebačka tvrtka bjelovarskog inovatora i poduzetnika Marka Matende, dostavila je najpovoljniju ponudu na javnom natječaju za odabir isporučitelja stanica za punjenje i iznajmljivanje e-bicikala u Bjelovaru, vidljivo je iz zapisnika s otvaranja ponuda objavljenog u elektroničkom oglasniku javne nabave. Osim Visiobikea, ponudu je poslala i zagrebačka tvrtka Sustav javnih bicikala, no njihova ponuda je, uz uračunati PDV, bila 80-ak tisuća kuna skuplja. Iako Visiobike još uvijek nije službeno dobio posao, s obzirom da su poslali povoljniju ponudu, bit će pravo iznenađenje ako ga ne dobiju.