Hrvatske ceste tijekom lipnja ove godine raspisat će javni natječaj za izgradnju brze ceste Farkaševac – Bjelovar, najavio je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta ovoga tjedna u Virovitici, gdje je potpisao ugovor za izradu projektne dokumentacije namijenjene izgradnji nastavka spomenute prometnice do Virovitice, odnosno mađarske granice.

Saborska inicijativa ubrzala rokove

– Na inicijativu saborskih zastupnika, i iz Virovitičko-podravske županije, Josipa Đakića i Vesne Bedeković, radit će se cesta od Farkaševca do Bjelovara. Tijekom lipnja raspisat ćemo natječaj za realizaciju tih 17 kilometara. Državna cesta D12 je prije bila u ingerenciji Hrvatskih autocesta, no ona je spuštena na kategoriju državnih cesta. Stoga, do Farkaševca će ona biti u profilu autoceste, a potom će biti brza cesta, koja će biti slična kao i autocesta, samo neće imati zaustavni trak – pojasnio je Škorić.

Podsjetimo, uz virovitičke saborske zastupnike, amandman za nastavak izgradnje brze ceste prema Bjelovaru potpisali su i Đurđevčan Željko Lacković te Daruvarčanin Vladimir Bilek, no začudno je što je izostao potpis Mire Totgergelija, saborskog zastupnika i predsjednika HDZ-a Bjelovarsko-bilogorske županije.

U svakom slučaju, dobiveno je 37 milijuna kuna više za nastavak izgradnje Podravskog ipsilona, odnosno dionica brze ceste Farkaševac – Bjelovar i Križevci – Kloštar Vojakovački, odnosno ukupno 549 milijuna kuna u proračunu Hrvatskih cesta u iduće tri godine.

Projektira se dvotračna, ali bit će jednotračna cesta

Vrijedi spomenuti i kako je projektiranje brze ceste od Bjelovara do Virovitice posao vrijedan 33,6 milijuna kuna, a rok izvedbe iznosi 20 mjeseci. Direktor Škorić je usto kazao i kako se dovršetak izgradnje kompletne dionice, dakle brze ceste od Farkaševca preko Bjelovara pa do Virovitice i mađarske granice očekuje za otprilike četiri godine.

S obzirom da se dovršetak izgradnje prvotno autoceste, a sada brze ceste do Bjelovara najavljuje već godinama, pri čemu političari redovito „fulaju” datume, obećanje direktora Hrvatskih cesta ima kudikamo više kredibiliteta, stoga i nije za odbaciti. Vrijedi također napomenuti i da će brza cesta, iako se projektira kao dvotračna, isprva biti jednotračna.

Foto: ilustracija/saborski zastupnici Vladimir Bilek i Željko Lacković s amandmanom su upoznali bjelovarsko-bilogorskog župana Damira Bajsa