Kako bi se kompletna prva faza istočne bjelovarske obilaznice pustila u promet, što bi, prema ugovoru, trebalo biti u studenom, Hrvatske ceste trebale bi Trojstvenu ulicu „pretvoriti” u državnu cestu, a upravo ta prometnica trebala bi uskoro preuzeti teretni promet na relaciji Đurđevac – Daruvar. Na taj način, nada se komunalni pročelnik Ivica Markovinović, teretni promet maknut će se iz centra grada, a to će pak omogućiti da zeleno svjetlo na takozvanom “semaforu Usaina Bolta” na Gradskog tržnici potraje dulje od sadašnjih šest sekundi.

Oštri zavoji krase Trojstvenu ulicu

Samo privremeno

Trojstvena ulica tako bi privremeno, a privremeno se u Bjelovaru zna odužiti na desetljeće-dva, trebala poslužiti kao istočni dio nikad dosanjanog bjelovarskog prometnog prstena čija trasa još uvijek nije dogovorena, a pitanje je i hoće li biti. Iz Trojstvene, kamioni i ostala vozila skretat će prema jugu te izbiti na kružni tok na Slavonskoj cesti.

Istovremeno, o čarima obilaznice još godinama sanjat će poduzetnici iz Poslovne zone Istok, jer njihov priključak, iako planiran, još uvijek nije čak niti u planu gradskog proračuna. Problem je u izgradnji mosta preko moćnog potoka Bjelovacka koji se, eto, ispriječio upravo na tih 500-tinjak metara do asfalta pored sjedišta Poduzeća za ceste.

Od obilaznice do Poslovne zone Istok nepremostivih je 500 metara ceste

Bivša Česma bez izlaza

Još gore prošli su drvoprerađivači u kompleksu bivše Česme. Oni će, baš kao i do sada, trošiti asfalt na Slavonskoj cesti jer, bez obzira što je riječ o velikom broju trupcima natovarenih kamiona, nije im se omogućio priključak na istočnu obilaznicu.

Nastavak istočne obilaznice, odnosno zatvaranje bjelovarskog prstena, poseban je problem zbog postojanja dvije političke struje. Jedna se zalaže za jeftiniju varijantu „krnjeg” prstena koji bi izbio u Letičanima, pored sjedišta tvtke Gradnja invest. Takvo rješenje, smatraju zagovornici, jeftinije je i brže. Druga struja zalaže se za „normalan” spoj s obilaznicom u Kupinovcom, govoreći da je riječ o dugoročnom prometnom projektu koji će služiti za nekoliko sljedećih desetljeća te, upravo iz toga razloga, na njemu ne treba štedjeti i improvizirati. Što će na kraju biti i hoće li uopće što biti, pokazat će vrijeme.

Put žrtvama u Lugu

Sličnu, „privremenu” situaciju imamo na prometnici od Farkaševca do Gudovca, koja je „prenamijenjena” u državnu cestu tako što je postavljen novi sloj asfalta i uvedena brojna ograničenja brzine, ponekad čak i na 30 kilometara na sat. No, u Trojstvenoj ulici, barem za sada, ne planiraju se nikakvi dodatni zahvati, a tek treba vidjeti hoće li Hrvatske ceste prihvatiti da cesta dobije status državne i da njome mogu prometovati vozila teža od 7,5 tona. Vrijedi spomenuti i da se istočna obilaznica spaja s Putem žrtvama u Lugu, a na toj prometnici jedva da se mogu mimoići dva automobila.