Piše: Vedran Cindrić
BJELOVAR – Nakon što je Grad Bjelovar nakon silnih obećanja stanovnicima Trojstvene ulice kako će sanirati nekvalitetnu obnovu asfalta ‘prebacio’ ulicu na državnu cestu i tako oprao ruke od navedenog problema, stanovnici Trojstvene ulice obratili su se Hrvatskim cestama koje su posljednjih desetak dana odgovorne za navedenu ulicu te im potanko objasnili svoje probleme. Iz Hrvatskih cesta su im poručili da ne postoji njihova odgovornost na postojeće stanje ulice jer su oni za nju odgovorni posljednjih desetak dana već da je saniranje ulice bila obveza onih koji su vršili radove na njoj, dakle Grada Bjelovara. Iz Grada Bjelovara pak poručuju da je ta cesta sada državna i da se svi daljnji upiti šalju izravno u Hrvatske ceste.
Dio stanovnika Trojstvene ulice nam kaže da su iznimno razočarani perfidnom igrom Gradske uprave i gradonačelnika koji je, kažu, očigledno odugovlačio sa svime i onda ih prekategorizirao na državnu cestu te tako oprao ruke od problema kojeg je Grad sam stvorio.
No, krenimo redom.
Nakon otvaranja zaobilaznice kroz Trojstvenu ulicu pušten je težak i gusti kamionski promet u kojem na dnevnoj razini prolazi 100 do 200 kamiona. Na toj istoj ulici vršeni su radovi na kanalizaciji nakon čega ulica nije vraćena u prvobitno stanje te su ostale podignute šahte i nastale su rupe na asfaltu i kada stotinjak jurećih kamiona dnevno prođe kroz nekada mirnu ulicu stanovnicima svakodnevno vibriraju kuće, a u posljednje vrijeme pucaju i zidovi na kućama.
Nakon mnogobrojnih dopisa Gradu da se problem riješi na način da se kvalitetno asfaltira ulica ili da se zabrani promet za kamione teže od 7.5 tona i nakon mnogobrojnih ignoriranja Grada, stanovnici su u srpnju prošle godine organizirali prosvjed i pozvali gradonačelnika Hrebaka da dođe u Trojstvenu ulicu.
-Od buke i vibracije kamiona nama kuće podrhtavaju i pucaju. Prvi kamioni koji, inače, ne poštuju ograničenja kreću u 6 ujutro i tako sve do navečer. Prođe ih 100 do 200 dnevno. Budući da je ulica u lošem stanju i nakon radova na kanalizaciji nije vraćena u prvobitno stanje, nama se kuće doslovno tresu cijeli dan, a u posljednje vrijeme pucaju i zidovi jer ovaj problem nije od jučer – govori su u srpnju na prosvjedu stanovnici Trojstvene gradonačelniku Hrebaku koji je tada rekao da je svjestan problema i da će u dogovoru sa PZC-om, Komunalcem i policijom problem biti riješen.

Nakon šest mjeseci ništa značajno se nije dogodilo te su kamioni teži od 7.5 tona nastavili juriti katastrofalnom ulicom, a stanovnici Trojstvene su se sami obratili Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i zatražili dolazak državnog inspektorata te su ujedno svi stanovnici potpisali peticiju u kojoj traže saniranje kolnika ili ukidanje kamionskog prometa za vozila teža od 7.5 tona.
Građani sami pozvali inspekciju i potpisali peticiju
Inspekcija sigurnosti i cestovnog prometa i cesta izašla je na teren u siječnju ove godine te je potvrdila oštećenja kolnika u vidu pukotina, odvajanja i rasipanja gornjeg asfaltnog zastora te brojna ulegnuća, a u međuvremenu su iz Grada i dalje slane poruke da će problem biti riješen.
Budući da se i dalje ništa nije događalo, a stanovnici Trojstvene ulice su nas upozorili da im zbog snažnih svakodnevnih vibracija još više pucaju zidovi na kućama, portal Bjelovarac. hr poslao je upit Gradu Bjelovaru je li se što i ako nije, kada će se nešto konkretno poduzeti po pitanju Trojstvne ulice. Iz Grada su nam u veljači odgovorili da se vrši prekategorizacija Trojstvene u državnu cestu te da od sada na tu temu sve upite šaljemo izravno u Hrvatske ceste.

Iz Hrvatskih cesta su prije nekoliko dana stanovnicima Trojstvene ulice odgovorili da se moraju ograditi i reći da ne postoji odgovornost Hrvatskih cesta za trenutno stanje
-Sva oštećenja ceste, kao i dodatni problemi vezani za ista, nisu nastala u proteklih 10 dana koliko smo mi upravitelj ceste, već su rezultat višegodišnjih raznih radova na infrastrukturnim objektima u samom trupu ceste. Naime, zasigurno Vam je poznato da su se tijekom 2020. godine izvodili radovi na sanitarno-fekalnoj kanalizaciji duž Vaše ulice, a čije su posljedice vidljive danas kroz loše stanje samog kolnika. Da podsjetimo, investitor radova na kanalizacijskom sustavu je poduzeće Vodne usluge d.o.o. Bjelovar, radove je izvodila „Hidroregulacija“ d.d. Bjelovar, a za to vrijeme upravitelj ceste je bio grad Bjelovar. Obveza investitora, kao i upravitelja ceste, je ta da se radovi izvedu na stručno tehničkoj razini koja će po dovršetku radova, i u samoj eksploataciji nove građevine (kanalizacije), omogućiti sigurno i nesmetano prometovanje cestom te spriječiti sve negativne utjecaje na okolne objekte. Ne ulazeći u detalje pristupa održavanju dosadašnjeg upravitelja, svakako se moramo ograditi i reći da ne postoji odgovornost Hrvatskih cesta za trenutno stanje. Međutim, valorizirajući sve navedeno, Hrvatske ceste u svojstvu novog upravitelja, poduzet će sve što je potrebno, u okviru raspoloživih planova i financijskih sredstava, da se trenutno stanje popravi te da se u što je moguće kraćem roku navedena dionica državne ceste DC548 privede sigurnoj namjeni – stoji u odgovoru Hrvatskih cesta.
Dakle, Grad Bjelovar nakon godinu dana odugovlačenja problema prebacio je Trojstvenu ulicu na državnu cestu i tako perfidno oprao ruke od problema rekavši da se svi upiti od sada šalju Hrvatskim cestama. Hrvatske ceste pak kažu da se moraju ograditi i da ne mogu odgovarati za trenutno stanje ulice.