Svake godine s dolaskom ljetnih mjeseci i visokih temperatura zraka, postavljaju se ista pitanja – što, kada i kako jesti? No stručnjaci savjetuju kako prije svega treba staviti naglasak na lako probavljive i sezonske namirnice bogate vitaminima i mineralnim tvarima. Stoga su svježe povrće i voće, niskomasni mliječni proizvodi, bijela riba, pileće i pureće bijelo meso te integralne žitarice u užem izboru za sastavljanje ljetnoga jelovnika.

Primjer jelovnika

Primjerice, dan je najbolje započeti tekućim zajutrakom, primjerice s voćnim sokom od pola grejpa, pola naranče, pola limuna i jednog decilitra stopostotnog soka od jabuke. Za doručak odabrati dvije kriške integralnog kruha sa sjemenkama, namazati jednu jušnu žlicu niskomasnog sira i jednu svježu papriku. Dnevni meni nastaviti ručkom u obliku variva od slanutka i mrkve s kockicama nemasnog mesa (crveno ili bijelo meso, po izboru), a za užinu odabrati dvije kriške slatke dinje. Večera neka također bude lagana, pečeni file oslića uz krumpir s blitvom i zelenu salatu – savjetuje magistra nutricionizma Margita Zlatić. Ono što je također važno istaknuti kada je ljeto u pitanju, nastavlja naša sugovornica, jest važnost redovite i adekvatne hidratacije tijela zbog pojačanog znojenja.

Prvi izbor je svakako obična voda koju možete „obogatiti“ agrumima, na primjer iscijeđenim limunom ili narančom. Također je važno odabirati namirnice bogate vodom, poput krastavaca, paprike, lubenice, dinje, rajčice… Ako želite pripremiti vlastitu rehidracijsku otopinu te nadoknaditi izgubljene elektrolite, pomiješajte dvije litre vode s jednim iscijeđenim limunom, jednom narančom, jednom čajnom žlicom soli i jušnom žlicom šećera – otkriva magistra Zlatić, dodajući kako je upravo ljeto idealno vrijeme za izgubiti pokoji kilogram jer, osim što je prehrana energetski slabija, ljudi se više kreću i tjelesno su aktivniji.

Krivci za ljetno debljanje

Ipak, mnogi se žale kako upravo tijekom ljetnih mjeseci dobiju na tjelesnoj masi. Krivci za to su napitci koji su izvor praznih kalorija, poput različitih zaslađenih shakeova, sokova i ledenih napitaka na bazi kave te deserti u obliku sladoleda i voćnih kupova sa šećerom i šlagom. Ono što također ne treba zanemariti jest konzumacija piva, posebno rashlađenog radlera koji „baš paše“ u ljetnim mjesecima. Sve one koji misle kako je pivo dobar izvor vitamina B kompleksa i time pravdaju njegovu konzumaciju, moram razočarati. Pivo sadrži alkohol koji je antinutrijen i visokokalorično je, tako da ne služi da biste utažili žeđ pa s konzumacijom istoga trebate biti umjereni – zaključuje naša sugovornica.