Više od šest tisuća Bjelovarčana iskoristilo je zajedničku akciju Bjelovarsko-bilogorske županije i HŽ putničkog prijevoza te se počastilo besplatnom vožnjom vlakom do metropole i nazad po prvim tračnicama izgrađenima u Hrvatskoj nakon stanke duže od pola stoljeća. Prema službenim statistikama HŽPP-a, tu je mogućnost iskoristilo točno 6075 putnika, odnosno otprilike njih 400-tinjak dnevno.

Dobre i loše strane

Dakako, s obzirom da se karta nije plaćala, prerano je suditi o tomu hoće li se Bjelovarčani vratiti tom prijevoznom sredstvu. S jedne strane, promocija u obliku besplatnog prijevoza izazvala je velik interes, baš kao i činjenica da je riječ o povijesnom projektu, iako financijski skromnom. S druge strane, upravo je ta medijska pozornost ponovno ukazala na brojne probleme koji su i dalje prisutni u sustavu Hrvatskih željeznica. Čim je prvi nagibni vlak krenuo s bjelovarskog kolodvora, gotovo se zaustavio 200-tinjak metara dalje, a do Zagreba je uspio zakasniti oko pola sata.

Putnici su negodovali i zbog toga što putovanje na relaciji Bjelovar – Zagreb nije skraćeno na sat i 15 minuta, nego na na otprilike sat i pol vremena.

Značajna ušteda na vremenu

Ipak, kada vlak prometuje prema voznom redu, ušteda na vremenu od Sv. Ivana Žabna do Gradeca doista je značajna. Naime, prije izgradnje nove pruge, nakon Žabna su slijedile stanice Škrinjari, Brezovljani, Poljanka, Križevci i Repinac, pri čemu se u Križevcima često stajalo i desetak minuta. Putovanje od Žabnog do Gradeca, dakle, trajalo je više od pola sata. Uz novu prugu to se putovanje skraćuje na 15-ak minuta, i to se ujedno i najviše primijeti dobitak na vremenu.

Veći broj linija

Vrijedi spomenuti i kako je od sredine prosinca prošle godine broj linija na relaciji Bjelovar – Zagreb značajno povećan, s obzirom da su uvedene nove linije koje zaobilaze Križevce, ali su ujedno i ostavljene one koje su do prolazile kroz taj prigorski grad.