Sve dosadašnje sustavne ili sporadične akcije, uključujući i dio pravne regulative kojom se kani zaštititi potrošače, stvorile su podosta čvrst okvir unutar kojega su mnogima koji se bave različitim vrstama trgovine dokinute mogućnosti samovolje u odnosu prema kupcima kojima je bilo teško dokazati da su u mnogim slučajevima bili oštećeni. Time je stvoren i ponešto drugačiji odnos svojevrsnog međusobnog povjerenja trgovaca i kupaca, premda je još uvijek dosta onih koji se i dalje trude prodati „rog za svijeću“ i pri tome ostati ravnodušni na pritužbe. A njih je, po riječima voditelja bjelovarskog ureda Udruge za zaštitu potrošača Roberta Renića, popriličan broj, unutar kojeg ipak valja iščitavati i njihovo naličje jer i sami potrošači počesto dižu „lažne uzbune“.

Neprovjerena kupovin

-Prosječno bilježimo između 10 i 15 upita, pri čemu je u posljednje vrijeme najviše onih o načinima odlaganja komunalnog otpada i novih cijena. Upravo na ovom primjeru je razvidno kako mnogi ne čitaju obavijesti Komunalca koji je u ovom slučaju detaljno informirao građane, ali su te obavijesti, vjerojatno zajedno s ostalim reklamnim materijalima koji im stižu u poštanski sandučić, proslijedili u koš. Podosta je pritužbi i na telefonske račune, koje su u dijelu slučajeva nakon naših provjera neopravdane, ali zato „najuspješnijim“ medijem za prijevare i nadalje ostaje internet, pri čemu su najčešće „žrtve“ starije osobe. Nerijetko će na nekim njima nepoznatim stranicama kupiti, promjerice, glačalo za 100 kuna i na kraju dobiti proizvod sumnjive kvalitete, ili možda nasjesti primamljivim oglasima i uplatiti izvjesnu sumu novca za poznanstva ili neke druge usluge, da bi za kratko vrijeme saznali kako ih je netko nasamario, a mi smo u ovakvim situacijama nemoćni – kaže Renić.