BJELOVAR – Svi koji su posljednjih godina imali tu (ne)sreću putovati vlakom iz Bjelovara prema Zagrebu, uvjerili su se da su patnje mladog Werthera prava nula u usporedbi s patnjama koje je proživljavao prosječan onaj koji se odlučio na putovanje vlakom. Presjedanje iz vlaka u autobus pa nazad u vlak i slične muke rastegnule su ovo putovanje na dva sata ili nešto više, no već vrlo brzo tim patnjama bi mogao doći kraj.

Naime, župan Damir Bajs na prošlotjednoj županijskoj skupštini istaknuo je da se već od 1. rujna izgrađena pruga od Svetog Ivana Žabno do Gradeca dugačka 12,2 kilometra i projektirana za brzinu od 120 km/h može spojiti na željezničku mrežu.

-Još prije dvije godine postavilo se pitanje kad će ta pruga biti puštena u promet i hoće li biti spojena na postojeći kolosijek. Problem je bio u tome što je novi kolosijek na koji se pruga od Žabna do Gradeca trebala spojiti i dalje u gradnji, a već odavno je trebao biti završen, no predložili smo da se pruga spoji na već postojeći kolosijek. Ministar prometa Oleg Butković podržao je naš prijedlog, no HŽ infrastruktura nije bila sklona tome i govorilo se da je to nemoguće napraviti – kazao je Bajs i dodao kako se ispostavilo da je nešto takvo ipak moguće.

-Pruga Žabno – Gradec ipak je na kraju spojena na postojeći kolosijek, a time su se i stvorili uvjeti da ova pruga bude u funkciji i da krene s prometovanjem. Od HŽ infrastrukture nam je pismeno naznačeno da će od 1. rujna sve biti gotovo i da će se ova pruga spojiti na mrežu, a u međuvremenu smo imali i niz sastanaka s HŽ Putničkim prijevozom i razgovarali smo pod kojim uvjetima će se koristiti ta pruga. U interesu nam je da se ta povezanost iskoristi na najbolji mogući način, a jedna od mogućnosti je, primjerice, da se s istom kartom kojom će se željeznicom putovati od Bjelovara do Zagreba prijeđe na javni prijevoz grada Zagreba – otkrio je Bajs, koji vjeruje da će vrlo skoro imati i završni sastanak sa HŽ Putničkim prijevozom, no da je već sada izgledna opcija da će na ovu prugu biti prebačeni i novi, moderniji vlakovi.

-To je također jedan od ključnih elemenata jer ti novi vlakovi će, kada sve bude gotovo i spremno, biti u mogućnosti doći u Zagreb ispod za sat vremena, a to je ono što nas sve najviše zanima. Uz to, ti će vlakovi biti klimatizirani, imaju bežičnu Internet mrežu, a u njima se može popiti kava i kupiti novine. Sve to omogućit će Bjelovaru i svim mjestima koja se vežu za njega izlazak iz prometne izoliranosti, ali i novu mogućnost u kojoj ćemo praktički postati prigradsko naselje Zagreba – zaključio je Bajs.

Kao što je poznato, ova je dionica trebala biti otvorena još u prosincu prošle godine, no nakon internog pregleda zaključeno je kako postoje nedostaci koji se moraju otkloniti kako bi se moglo profunkcionirati kako treba. Jednom kada se pruga Žabno – Gradec pusti u promet, trajanje putovanja do glavnog grada trebalo bi se prepoloviti, pošto Bjelovarčani do metropole vlakom danas putuju dobra dva sata i to ne samo zbog skretanja prema Križevcima, nego i zbog radova na izgradnji drugog kolosijeka Dugo Selo – Križevci. Osim velike uštede na vremenu, nova pruga bi trebala donijeti i veći broj linija, dakle mnogo bolju prometnu povezanost središta Bjelovarsko – bilogorske županije sa Zagrebom.