Iz HŽ infrastrukture ponovno stižu loše vijesti – početak prometovanja Pruge zvane čežnja ponovno je odgođen, i to na drugu polovicu ove godine, doznaje poslovni tjednik Lider. Prva pruga koja se u Hrvatskoj gradi nakon više od 40 godina stanke, tek 12 kilometara dugačka dionica od Svetog Ivana Žabno do Gradeca, tako će, kada se uračanaju nove informacije, s otvorenjem kasniti više od godinu dana.

Podsjetimo, inicijativu za izgradnju pruge pokrenula je Bjelovarsko-bilogorska županija prije više od dvadeset godina, u vrijeme kada joj je na čelu bio i danas aktualni župan Damir Bajs. No, ugovori s izvođačima i nadzornicima radova potpisani su tek sredinom kolovoza 2015. godine, a sami radovi započeli su potkraj te godine. S obzirom da se izgradnja pruge financira EU novcem, a radove vrijedne 200-tinjak milijuna kuna na međunarodnom javnom natječaju dobio je ugledni njemačko-španjolski građevinski konzorcij Wiebe-Comsa, nitko tada nije sumnjao da će sve biti gotovo u roku – potkraj 2017. godine.

Interni tehnički pregled

Tijekom radova taj je rok ipak pomaknut na studeni 2018. godine, no mjesec-dva prije toga roka, Mirko Franović, direktor HŽ infrastrukture za EU fondove, u emisiji RTL-a Potraga rekao je da očekuje da će se uporabna dozvola ishoditi u prvoj polovici 2019. godine. Tada smo zatražili i dodatno pojašnjenje iz Odjela korporativnih komunikacija te državne tvrtke, a oni su nas izvijestili da projekt kasni zbog nedostataka uočenih tijekom internog tehničkog pregleda.

– Nakon što izvođač radova otkloni nedostatke, održat će se ponovljeni interni tehnički pregled. Ovisno o njegovoj uspješnosti, HŽ Infrastruktura predat će zahtjev za održavanje državnoga tehničkog pregleda, a ovisno o uspješnosti državnog tehničkog pregleda, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja izdaje uporabnu dozvolu sukladno Zakonu o gradnji – poručuju iz HŽ Infrastrukture. Naveli su i kako će nakon uspješno odrađenoga ponovljenog internog tehničkog pregleda predati Agenciji za sigurnost željezničkog prometa zahtjev za izdavanje odobrenja za puštanje u uporabu novoizgrađene željezničke pruge sukladno Zakonu o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog prometa.

Dug put do uporabne dozvole

– Pruga će biti puštena u promet nakon što HŽ Infrastruktura od Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja dobije uporabnu dozvolu te od Agencije za sigurnost željezničkog prometa odobrenje za puštanje u uporabu. Završetak cijeloga navedenog postupka očekujemo u prvoj polovini 2019. godine – naveli su tada iz HŽ Infrastrukture.

No. čak ako i Pruga zvana čežnja proradi, pa makar i u drugoj polovici ove godine, za što, sudeći prema dosadašnjim iskustvima, šanse baš i nisu prevelike, na relaciji Bjelovar – Zagreb i dalje neće biti moguće putovati bez presjedanja. Za taj pothvat, naime, potrebno je pričekati dovršetak rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci. Pogađate, i taj projekt kasni, a navodno bi trebao biti dovršen polovinom ove godine. (ik)

Bjelovarčani će, očito, još neko vrijeme čekati na brži put željeznicom do metropole

Pruga zvana čežnja kroz godine

1998.

BBŽ i Bajs osnivaju povjerenstvo za izgradnju pruge

2015.

Potpisan ugovor s izvođačem radova

2017.

Planirani kraj radova na pruzi

2020.

Rok za dovršetak pruge Dugo Selo – Križevci