Državna komisija za kontrolu postupka javne nabave odbila je kao neosnovanu žalbu tvrtke Colas Hrvatska na javnu nabavu za izgradnju prve faze nastavka brze ceste od Farkaševca do Bjelovara. Tvrtka Colas, podsjetimo, žalila se sredinom rujna, a natječaj za nastavak izgradnje brze ceste od Zagreba prema Bjelovaru obustavljen je do pravorijeka Komisije. Nakon što je žalba tvrtke Colas odbijena, postupak javne nabave trebao bi se nastaviti odabirom najpovoljnijeg izvođača radova.

Trošak gradnje 129 milijuna kuna

Podsjetimo, Hrvatske ceste potkraj srpnja raspisale su javni natječaj za izgradnju prvih pet kilometara brze ceste od Farkaševca do Bjelovara. Trošak izgradnje procijenjen je tada na 129 milijuna kuna, a ime izvođača radova trebalo je biti poznato potkraj rujna. Što se same brze ceste tiče, vrijedi napomenuti i kako je u prvoj fazi planirana izgradnja jednotračne, a ne dvotračne ceste. Prvih pet kilometara, čak i kada se asfaltira, Bjelovarčani neće moći koristiti jer ne završavaju s čvorištem. Sâmi radovi, jednom kada započnu, trebali bi potrajati dvije godine, a tijekom tog razdoblja na našim političarima je da uspiju izlobirati dovršetak radova, odnosno povijesni dolazak brze ceste sve do Bjelovara, uključujući i izgradnju čvorišta.

Amandman vladajućih vladajućima

Podsjetimo, natječaj za izgradnju prvih pet kilometara brze ceste uspjeli su izlobirati pojedini saborski zastupnici vladajuće većine i to putem amandmana. Vladimir Bilek, Željko Lacković, Josip Đakić i sadašnja ministrica Vesna Bedeković, izlobirali su putem amandmana na ovogodišnji državni proračun 37 milijuna kuna više za nastavak izgradnje Podravskog ipsilona, odnosno dionica brze ceste Farkaševac – Bjelovar i Križevci – Kloštar Vojakovački. Riječ je o ukupno 549 milijuna kuna u proračunu Hrvatskih cesta u iduće tri godine. Spomenuti zastupnici udružili su snage kako dodatno ubrzali izgradnju brzih cesta započetih još davne 2009. godine.