Sutra, u utorak, 16. travnja 2019. godine, u promet bi napokon trebala biti puštena dionica brze ceste Vrbovec 2 – Farkaševac.

Dolazi premijer

„Predsjednik Vlade Andrej Plenković prisustvovat će prezentaciji završetka radova na dionici Čvor Vrbovec 2-Čvor Farkaševac na brzoj cesti DC12 povodom puštanja u promet navedene dionice, u utorak, 16. travnja 2019. godine, u 17.30 sati. Uz predsjednika Vlade bit će potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković”, stoji na službenim internetskim stranicama Vlade RH.

10 godina za 11 kilometara

Riječ je o dijelu autoceste u duljini od 11 kilometara, čiji je početak izgradnje najavio hrvatski premijer dr. Ivo Sanader prije točno deset godina. Početak radova također je najavljen na službenim stranicama Vlade RH, gdje je, među ostalim, napisano i ovo:

„Predstavnici Hrvatskih autocesta i građevinskih udruga potpisali su danas ugovore o građenju na dionicama podravsko-bilogorskog ipsilona, a predsjednik Vlade Ivo Sanader otvorio je radova na dionicama Gradec – Sokolovac i Vrbovec 2 – Bjelovar, dionicama ukupne dužine 47,5 kilometara kojima počinje gradnja ipsilona. Autocesta A13 podijeljena je na četiri dionice, njena gradnja počinje na 27,5 kilometara dugoj dionici Vrbovec 2 – Bjelovar, a ukupna ugovorena vrijednost radova na toj dionici iznosi 729,3 milijuna kuna. I radovi na toj dionici obuhvaćeni su sa dva ugovora. Prvi je za izgradnju objekata, prijelaza i prolaza u vrijednosti 282,5 milijuna kuna, a radove izvodi građevinska poslovna udruga u kojoj su varaždinski Zagorje Tehnobeton, Cesta Varaždin i zagrebačka podružnica tvrtke Swietelsky. Rok izvođenja radova je 18 mjeseci. Drugi ugovor je za izgradnju trase, paralelnih putova odvodnje, čvorišta i drugih objekata u vrijednosti 446,8 milijuna kuna, radove izvode Konstruktor-Inženjering, Hidroelektra niskogradnja i Osijek-Koteks, a rok izgradnje je 22 mjeseca.”

Osam godina ‘profulan’ rok

Vijest o otvorenju radova objavljena je 27. travnja 2009. godine, što znači da je kompletna dionica od Vrbovca do Bjelovara trebala biti dovršena najkasnije u lipnju 2011. godine. Pri tomu, trebalo je biti riječ o autocesti, dakle cesti s dva traka u jednom pravcu te zaustavnom traku.

Danas, deset godina kasnije i osam godina nakon isteka toga roka, hrvatski premijer Andrej Plenković otvorit će brzu cestu koja je napravljena u profilu autoceste, jer ima zaustavni trak, no njome neće smjeti voziti teretna vozila teža od 7,5 tona jer su pristupne ceste za njih preslabe. Pa će teretni promet, a brze ceste rade se upravo zbog teretnog prometa, morati izlaziti u Vrbovcu i dalje voziti „običnom” državnom cestom.

Brza cesta bez kamiona

Što se pak tiče dionice brze ceste od Farkaševca do Bjelovara, ona bi se, prema sadašnjim planovima, a zahvaljujući amandmanu HDZ-ovih saborskih zastupnika iz Virotice te Vladimiru Bileku iz Daruvara i Željku Lackoviću iz Đurđevca, trebala početi graditi potkraj ove godine. Iako će biti projektirana s dva traka u jednom pravcu, dakle kao „prava” brza cesta, trebala bi biti izgrađena sa samo jednim trakom u jednom pravcu.