I dok Hrvatski sabor, barem za sada, još nije izglasao novi kontroverzni zakon kojim bi se omogućilo praćenje mobitela onih u izolaciji i samoizolaciji, već odavno postoji netko ili nešto tko budno prati gdje mi to idemo. Taj netko ima sjedište u San Franciscu i naziva se Google, američka multinacionalna tehnološka kompanija čije proizvode svi jako dobro poznajemo. Očito Google jako dobro poznaje i sve nas, barem one koji na svojim mobitelima imaju uključene usluge praćenja lokacije, a na temelju praćenja tih podataka ovaj tehnološki div objavio je istraživanje koje pokazuje koliko se kretanje građana različitih država promijenilo za vrijeme krize izazvane epidemijom koronavirusa u usporedbi s vremenom prije te pošasti. Rezultati za Hrvatsku prikazani su na temelju podataka o mobilnosti hrvatskih građana zaključno s 29. ožujkom, a pokazuju da su Hrvati mjere za suzbijanje širenja koronavirusa počeli shvaćati shvatili prilično ozbiljno.

Što je najzanimljivije od svega, Google je istraživanje podijelio i po hrvatskim županijama, a ovaj izvještaj pokazuje kako se dužina boravka na različitim mjestima promijenila u usporedbi s prosjekom iz razdoblja od 3. siječnja do 6. veljače ove godine. Gledano na nivou Hrvatske, najosjetniji je pad posjeta mjestima poput restorana, kafića, šoping-centara, muzeja, knjižnica, kina i sličnih ustanova i to za čak 82 posto u odnosu na prethodno razdoblje. Za više od pola, odnosno za 57 posto smanjio se i obilazak dućana u kojima se prodaje hrana, tržnica, ali i ljekarni i sličnih prodavaonica. Za 45 posto smanjio se posjet javnim parkovima, nacionalnim parkovima, izletištima ili javnim plažama, a čak za 74 posto smanjilo se korištenje javnog prijevoza. Točno za 50 posto u Hrvatskoj se smanjila razina kretanja na poslu, dok se za 15 posto povećalo kretanje kod kuće.

Podaci o mobilnosti stanovnika Bjelovarsko – bilogorske županije ne razlikuju se mnogo od državnog prosjeka, no ima nekih minimalnih odstupanja. U BBŽ se posjet mjestima poput restorana, kafića, šoping-centara, muzeja, knjižnica, kina i sličnih ustanova smanjio za čak 85 posto u odnosu na prethodno razdoblje, a obilazak trgovina u kojima se prodaje hrana, tržnica, ali i ljekarni i sličnih prodavaonica smanjio se za 58 posto. Dosta veliko odstupanje Bilogoraca u odnosu na ostatak Hrvatske je u posjetu javnim okupljalištima na otvorenom jer je manji tek 23 posto u odnosu na neka normalna vremena. Za 70 posto se u BBŽ smanjilo korištenje javnog prijevoza, za 46 posto kretanje na poslu, dok se za 20 posto povećalo kretanje u vlastitom domu.

Ipak, ove podatke ne treba uzeti baš sa stopostotnom sigurnošću jer ipak nemamo svi na svojim mobitelima uključene usluge praćenje lokacije, no svejedno Googleovi podaci pokazuju da se većina ljudi zaista i drži naputaka i preporuka stožera civilne zaštite i javnozdravstvenih djelatnika.