Iako izgradnja istočne bjelovarske obilaznice napreduje brže od planova, njezin dovršetak neće nužno značiti i da će njome moći prometovati. Prema svemu sudeći, porazna praksa dovršenih cesta u koje su uloženi deseci, pa i stotine milijuna kuna, a kojima se ne može prometovati, „zarazila je” i istočnu obilaznicu i veliko je pitanje kada će se i kako razriješiti nastala zavrzlama.

Radovi napreduju brže od plana

No, krenimo s dobrom viješću. Prva faza obilaznice od Slavonske ceste do izlaska na lokalnu cestu u Trojstvenom Markovcu napreduje izvrsno i sva je prilika da će završiti već u lipnju, umjesto do 14. studenog, kada službeno ističe ugovoreni rok. Upravo se donosi odluka o regulaciji prometa na Slavonskoj cesti pored Lidla, gdje kreće izgradnja najvećeg do sada bjelovarskog kružnog toka, prvog koji će imati desne skretače.

No, problematično je nekoliko stvari. Iako će, dakle, građevinski radovi biti dovršeni do ljeta, Hrvatske ceste tek nedavno su započele s ishođenjem projektne dokumentacije za završnu fazu radova, a to je spajanje istočne sa sjevernom obilaznicom. Taj posao trebao bi biti dovršen do kraja godine.

Zemljište nije otkupljeno

– Ugovorena je izrada cjelokupne projektne dokumentacije s upravnim postupcima za ishođenje lokacijske i građevinske dozvole s rokom izrade 12 mjeseci koji ističe u prosincu ove godine. Do sada je napravljeno varijantno idejno rješenje križanja, te je u tijeku skupljanje posebnih uvjeta za ishođenje lokacijske dozvole. Otkup zemljišta uslijedit će nakon što se izrade i ovjere parcelacijski elaborati, a pokretanje postupka javne nabave očekujemo u IV. kvartalu ove godine – odgovorili su na naš upit iz Hrvatskih cesta.

Problem sa spojem

Iako je, dakle, izgradnja istočne bjelovarske obilaznice započela još u ožujku prošle godine, projektiranje nastavka obilaznice uslijedilo je tek nekoliko mjeseci kasnije, a taj postupak još uvijek je u tijeku. Slična je to situacija kao s Pelješkim mostom, gdje kineske tvrtke svoj dio posla odrađuju brzo, a Hrvatske ceste „kaskaju” s javnim natječajima za izradu pristupnih cesta.

No, problem bjelovarske istočne obilaznice, odnosno njezinog spoja sa sjevernom obilaznicom, pomalo je drukčiji. Hrvatske ceste, naime, projektiraju spoj obilaznice na raskrižju Ulice Vijenac i Đurđevačke ceste, umjesto do spoja Letičana i Kupinovca direktno na državnu cestu prema Đurđevcu.

Skraćenjem trase do milijunskih ušteda…

Navedeno skraćenje Hrvatskim cestama omogućuje uštedu od oko dva kilometra, a Bjelovarčani bi u tom slučaju izlazili na raskrižju Vijenca i Đurđevačke te se nastavili voziti Letičanima do spoja sa sjevernom obilaznicom. Bjelovar bi, u takvom raspletu situacije, imao „krnji” prometni prsten, no postoji jedan problem. U Prostornom planu Bjelovarsko-bilogorske županije predviđeno je da se obilaznica spoji u Kupinovcu, pa za „kraću” ne mogu ishoditi potrebne dozvole.

– Osobno smatram da istočna zaobilaznica treba završiti kružnim tokom spoja sa sjevernom zaobilaznicom i cestom prema Đurđevcu iz više razloga, pojašnjava Nenad Nekvapil, gradski vijećnik SDP-a.

…ali i nesigurnijeg prometa

– Putnički i teretni promet trebaju se odvijati izvan naselja Trojstveni Markovac i Letičani, a trasa bi prometno i sigurnosno bila bolje rješenje za navedena naselja. Nadalje, kada se izgradi dionica brze ceste Farkaševac – Bjelovar i istočna zaobilaznica, značajno će se povećati promet svih vrsta vozila, što ima negativan ekološki utjecaj na okolinu – govori Nekvapil i dodaje kako je ovdje riječ o dugoročno kvalitetnijem rješenju, jer obilaznica ne prolazi kroz naselja i otvara mogućnost veće protočnosti vozila i bržeg promet.

– Ovo su moji razlozi zašto ne treba mijenjati trasu istočne zaobilaznice, jer jednom smo već prihvatili brzinsko rješenje dijela kanalizacije i nogostupa u Trojstvenom Markovcu, pa sad imamo nogostup po kojem se ne mogu gurati dječja kolica i normalno hodati, a dio stanovništva se ne može priključiti na kanalizaciju na Đurđevačkoj cesti – tvrdi Nekvapil.

Hrebak: Nekvapil koči izgradnju

S druge pak strane, bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak upravo Nekvapila optužuje za probleme koje imaju Hrvatske ceste.

– Cesta vrijedna 70 milijuna kuna možda će stajati zatvorena godinama. Naime, došli su nam ljudi iz Hrvatskih cesta i ostali smo neugodno iznenađeni. Sada ću reći otvoreno, pa tko se ljutio, ljutio. Razlog je što se promjenom htjelo u Hrvatskim cestama napraviti kraća cesta, logičniji smjer, no izmjenom županijskog prostornog plana javio se jedan nezadovoljni građanin i rekao da bi to stvaralo preveliku buku, a taj građanin je Nenad Nekvapil – izjavio je bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, a Nekvapilu je bilo uskraćeno pravo na odgovor.