U nedjelju, 15. prosinca, novim tračnicama, prvim u Hrvatskoj nakon stanke duge gotovo pola stoljeća, napokon će početi voziti vlak na liniji Bjelovar – Zagreb. Vrijeme putovanja isprva će, zbog remonta na dionici Vrbovec – Dugo Selo, trajati 75 umjesto predviđenih 50 minuta, no i to je skraćenje u odnosu na današnjih sat i pol vremena.

Drastično povećanje broja linija

Stupanjem na snagu novog voznog reda HŽ putničkog prometa, broj linija na relaciji Bjelovar – Zagreb drastično će se povećati jer se one preko Križevaca ne ukidaju, nego se dodaju nove koje zaobilaze prigorsku prijestolnicu. Tako će na relaciji Bjelovar – Zagreb šest linija prolaziti kroz Križevce, a dodatnih pet će ih zaobići. Na relaciji Zagreb – Bjelovar četiri su linije preko Križevaca, a šest ih zaobilazi.

Izvrsno pogođene popodnevne linije

Dopodnevne linije, kažu nam upućeni, „štekat će” zbog spomenutog remonta i zato ih ni nema previše. Čak i kada se ne izvode radove, dakle prije sedam sati ujutro i nakon 15 sati popodne, pruga je raskopana pa se od Vrbovca do Dugog Sela putuje usporeno, 20-ak minuta umjesto osam i pol minuta. U vrijeme kada se radovi izvode, umjesto vlakom, putovat će se autobusom. No, popodnevni vozni red pravi je bombončić, pogotovo na liniji Zagreb – Bjelovar gdje vlak s glavnog zagrebačkog kolodvora kreće u 15,17,18 i 19 sati, a zadnja linija u 22 sata. Do Zagreba i nazad i dalje će voziti plave kompozicije koje voze i danas, uz dvije novine. Vlakovi će biti klimatizirani, a brzom linijom koja iz Zagreba prema Bjelovaru kreće u 17.10, a iz Bjelovara prema Zagrebu u 19.48 prometovat će nagibni vlak.

Promotivne cijene

Tijekom prvih dana prometovanja, točnije do kraja ove godine, očekuju se i vrlo niske, promotivne cijene karte koje bi trebale biti produkt suradnje HŽ putničkog prijevoza, te subvencija Bjelovarsko-bilogorske županije, ali i Grada Bjelovara.

Sve u svemu, pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec u promet bi trebala biti puštena četiri godine nakon početka radova, s otprilike dvije godine zakašnjenja, ali još uvijek prije isteka rokova u kojima bi Hrvatska morala vratiti novac iz EU fondova uz pomoć kojih je izgrađena. Riječ je, podsjetimo, o 85 posto od 32,4 milijuna eura, koliko košta izgradnja. Potreba skraćivanja “neprirodnog” puta od Bjelovara do Zagreba preko dislociranih Križevaca prepoznata je, podsjetimo, još potkraj 80-ih godina prošlog stoljeća u bivšoj državi, a prvi konkretan potez povukla je Bjelovarsko-bilogorska županije sada već davne 1998. godine, osnivanjem Povjerenstva za izgradnju pruge na čijem je čelu bio današnji župan Damir Bajs.

– Rijetki su vjerovali da ćemo uspjeti, unatoč našim brojnim aktivnostima i silnim naporima. Krenuli smo s idejnim rješenjem, a podsjetit ću i na činjenicu da je Županija platila troškove izdavanja građevinske dozvole – prisjetio se svojedobno župan Bajs.

Novi vozni red

Bjelovar (polazak) – Zagreb (dolazak)
5.58-7.10 brzi
10.52-12.14 put
14.00-15.20 put
17.10-18.35 put
19.48-21.00 brz

Zagreb (polazak) – Bjelovar (dolazak)
10.40-12.18 put
15.08-16.31 put
17.10-18.17 brzi
18.10-19.42 put
19.27-21.02 put
22.10-23.27 put