Treći ponedjeljak u siječnju već se dugi niz godina naziva najdepresivnijim danom u godini. Prošli su blagdani, novčanici su prazni, osjećaju se posljedice duge zime i ranog padanja mraka, već su prekršene novogodišnje odluke, motivacija je nista, samo su neki od razloga zašto se treći ponedjeljak u siječnju naziva ‘Blue Monday’.
No, psiholog Cliff Arnall sa Sveučilišta u Cardiffu svijetu je to pokušao pojasniti drugačije, to jest matematički je izračunao zašto je baš ovaj dan najdepresivniji. Ali, nakon toga krenule su optužbe da su rezultati objavljeni u objavi za medije plaćeni PR. Sveučilište se poslije potpuno ogradilo od Arnalla kao i velika većina stručnjaka i psihologa.
Formula s pomoću koje je Cliff ‘izračunao’ da je baš ovaj dan najdepresivniji u godini kao faktore ima vremenske prilike, dugove na računu, termin kad stiže sljedeća plaća, činjenicu da nitko nije održao svoje novogodišnje odluke, nisku razinu motivacije.
No, stručnjaci su dokazali da formula nema nikakvo znanstveno uporište.
Svejedno, sve više je izraz “Blue Monday” uzeo maha, pa su neke tvrtke, prije svih putničke agencije, oko 2014. godine iskoristile to u promotivne svrhe. Prije dvije godine Arnall je za The Independent rekao da njegove namjere nikada nisu bile da učini ovaj ponedjeljak – negativnim već da inspirira ljude da se pokrenu i donesu neke velike životne odluke.