BJELOVAR – Ove godine, kao nikada prije, u Zrakoplovnom klubu Bjelovar bilježe broj stranih pilota koji svojim letjelicama svrate do Aerodroma u Brezovcu. Nedavno su se nakratko iskrcale dvije grupe Francuza iz čak osam zrakoplova. Grupna slijetanja na domaću pistu sve češće rade i Slovenci, a uzeti gorivo na optimalnom razmaku od uzlijetanja do konačnog cilja u naviku prelazi sve više i mađarskim susjedima. Predsjednik Zrakoplovnog kluba Bjelovar Vlado Jasek takvu pojavu najviše pripisuje odličnoj lokaciji.

U preletu vide aerodrom i shvate da se nalazi na odličnom rastojanju od točke uzlijetanja do točke slijetanja za uzimanje goriva. Ako idu iz Slavonije do mora na položaju smo gdje nas ne mogu zaobići. Isto tako smo na dobrom mjestu za školovanje pilota. Od nas još imaju 200 kilometara do Osijeka pa se radije odlučuju obuku odraditi kod nas. U prilog tome govori činjenica da se u cijeloj Hrvatskoj baš kod nas školuje najviše pilota lakih letjelica. U samo četiri godine smo osposobili 140 pilota, dok su sve ostale škole zajedno podijelile 30-tak licenci – ističe Jasek.

No, u Klubu se pribojavaju da je to maksimum s obzirom na raspoložive kapacitete. Brezovački aerodrom je travnati i uzlijetanja i slijetanja ne dolaze u obzir kada pada kiša ili snijeg. Uz obavezno asfaltiranje, da bi u naš grad mogli sletjeti i veći zrakoplovi od 2,5 tone i s posadom od najviše tri člana plus pilot, staza bi trebala biti duža. Prostora za napredak ima, a proširenje aerodroma još prije 20-tak godina predviđeno je i Generalnim urbanističkim planom.

-Želja nam je da se napravi asfaltna pista i aerodrom na kojemu bi mogli sletjeti i zrakoplovi s desetak putnika i članova posade. Ovakav aerodrom je premali za potrebe koje bi grad u budućnosti trebao. Sigurno možemo postati veća turistička meka, pogotovo za lovni turizam, a polako naši kapaciteti i uvjeti graniče s mogućnošću primanja i gostiju koji dolaze zbog Sajma u Gudovcu – zaključuje Jasek.

Popularizaciji letenja iznad bjelovarskog kraja zasigurno pridonose i brojna događanja koja gotovo svakoga mjeseca u godini priređuje Zrakoplovni klub Bjelovar. Dječje zmajade, ero piknik tek su neki od njih, a kada su u pitanju majstori letenja najvećim izazovom za one koji tek završe pilotsku školu smatraju aero rellyjem kroz Hrvatsku.

Tko završi pilotsku školu on ne zna letjeti, on se zna spasiti, ali ako prođe aero relly onda je pravi pilot. Tada u tri dana letenja i prijeđenih 700 kilometara prelazi sve vremenske uvjete i to je najbolji ispit za pilota – kaže Jasek, koji je po tko zna koji put upravo sretno sletio kući nakon relly proputovanja zrakom s 30-tak kolega pilota