Sav sretan krenuo sam u utorak na otvorenje nove brze ceste, čijih je deset kilometara izgrađeno tijekom, čak i za Japance, brzih deset godina. Morao sam vidjeti kako izgleda to čudo koje nam toliko skraćuje put do Zagreba, čak i više od toga. Jedan moj prijatelj koji je stalno vozio preko Rovišća, prošlog petka provezao se preko Farkaševca i stigao je 15 minuta ranije. I ne samo to, nego mu je putem ponovno narasla kosa, a bio je ćelav poput biljarske kugle.

Ne može brže, jurimo 30

I tako, jurio sam po propisima 40 na sat, a onda i 30 na sat. Ponekad sam ja prestigao biciklista, ponekad biciklist mene, čitavo vrijeme bilo je napeto poput saborske rasprave, kad li mi se ispred automobila pojavio traktor.

Biciklist me u tom trenutku ponovno prestigao i nestao na horizntu, imao je taman dovoljno mjesta da se provuče pokraj traktora, a ja sam, i dalje jureći, iako dvostruko sporije, nekih 20 kilometara na sat, pokušavao pronaći mjesto za preticanje.
Trebao sam i ja krenuti biciklom, a ne automobilom. S obzirom na ograničenja brzine, oštre zavoje i učestale zabrane preticanja, brzina je ista, a bicikl zauzima manje mjesta i ne zagađuje prirodu.

Kako je Đurđa gradila staze

Vraćajući se s otvorenja, vozio sam prema gradu 40 na sat, nisam bio ni pijan ni napušen, a onda su me biciklističke brzine podsjetile na najdugovječniju bjelovarsku gradonačelnicu, svojedobno potpredsjednicu Vlade RH, Đurđe Adlešič. Ona je s dvije kante boje izgradila desetke kilometara biciklističkih staza po Bjelovaru. Kako je Isus s nekoliko štruca kruha i malo ribe nahranio tisuće, tako je naša bivša gradonačelnica s dvije kante boje izgradila čitavu gradsku mrežu biciklističkih staza. Gdje god je nogostup bio dovoljno širok, a i tamo gdje nije, razdvojila je pješake od biciklista kao što je Mojsije razdvojio more i Bjelovar upisala na listu gradova s biciklističkim stazama. Dok su drugi gradovi izgradnju crtali, planirali, betonirali i asfaltirali, mi smo je samo razlili po ulicama.

Umjesto proširenja, ograničenje

Na slično mudar način Hrvatske ceste riješile su taj naizgled ogroman problem preuske ceste koja od Gudovca preko Farkaševca vodi do nove brze ceste prema Zagrebu.

Umjesto da prošire cestu, oni su samo stavili svježi sloj asfalta, nova ograničenja brzine i prozvali ju državnom. Da je negdje na trasi od Gudovca do Farkaševca cesta bila široka dva metra, oni je ne bi proširili, nego bi ograničili brzinu na pet kilometara na sat. Jedino što nisu računali na te proklete traktore.

Stanje na cesti i temperatura tla

Ali, i za to postoji rješenje. S obzirom da je u izgradnju tih 10-ak kilometara brze ceste već ulupano 350 milijuna kuna, a dodatnih 30 u obnovu državne ceste koju od milja možemo zvati traktor-strada, dobio sam ideju kako je učiniti funkcionalnom.

Potrebno je samo Hrvatskom autoklubu predložiti da u rubriku stanje na cestama doda poljoprivrednu prognozu.
Ovog utorka bit će sunčano, temperatura tla 16 stupnjeva, idealno za sadnju kukuruza. Stoga se mole vozači prema Zagrebu da putuju preko Rovišća. Preko vikenda se očekuje kiša, poljoprivrednici će ostati doma, putujte preko Farkaševca.