Piše: Siniša Slavinić
BJELOVAR – Od 3. srpnja pa do 29. kolovoza preko Bjelovara prometovat će Dalmacija express, sezonski brzi vlak Split – Osijek. Iz Bjelovara će polaziti u 8:12 sati, a u slavonsku metropolu stizati u 11:36 sati. Iz Osijeka, prema Splitu kretat će u 20:00 sati navečer, stizati u Bjelovar u 23:36 sati te dalje kretati prema Zagrebu i Splitu. U Zagrebu će biti u 00:45 sati.
Riječ je o vlaku iz Osijeka do Splita i obratno, koji se uvodi po uzoru na lanjske sezonske turističke vlakove iz Budimpešte, Bratislave ili Beča, koji će u svom sastavu imati vagone za spavanje, restoran, doručak u vlaku… Dakako da će njime moći putovati i “obični” putnici koji će njegovo prometovanje iskoristiti da brže i udobnije stignu do Zagreba ili Osijeka, a dodatna je pogodnost je da djeca do 19 godina imaju besplatan prijevoz.
Iako je, koliko se moglo vidjeti na društvenim mrežama uvođenje ove linije preko Bjelovara dočekano i s podsmjehom („pa, koliko će se tek sada dugo putovati do Splita?“) uvođenje ove linije itekako treba pozdraviti. To, kao i najava uvođenja novih linija koje će preko Bjelovara spajati Osijek sa Zagrebom od novog prosinačkog voznog reda (2022. / 2023.) su znak da Bjelovar dobiva mjesto na željezničkoj karti Hrvatske koje zaslužuje i koje je Gradu potrebno.
Izgradnjom nove pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec stvoreni su odlični preduvjeti za prolazak više putničkih (i teretnih) vlakova upravo preko Bjelovara. Željeznički pravac preko Bjelovara, odnosno preko Kloštra Podravskog – Bjelovara pa dalje novom prugom (Sveti Ivan Žabno – Gradec) i dalje do Zagreba je i kraći nego li onaj preko Koprivnice. Rasteretit će se tako taj dio pruge (od Kloštra do Koprivnice), a još će ostati dovoljan broj putničkih vlakova koji će i dalje tuda prometovati „podravskom rutom“. Za vlakove koji će ići preko Bjelovara i dalje na Gradec, nema ni manevriranja s lokomotivama, i prebacivanja lokomotiva na drugi kraj kompozicije, kao što je to slučaj kada stignu u Koprivnicu, s obzirom da se u željeznički stanicu Koprivnica sa „slavonske strane“ ulazi s jedne, a prema Zagrebu odlazi („vraća“) na drugu stranu.
Osim bolje povezanosti za Bjelovarčane, bjelovarske studente i sve druge putnike (kojih će sigurno biti sve više kako će biti sve skuplje putovanje automobilom) sa Zagrebom i Osijekom odnosno Slavonijom, uvođenje novih linija preko Bjelovara iz Osijeka do Zagreba i obratno važno je i za slavonske putnike. A tih će linija, kako je nedavno u Bjelovaru najavio predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić, u novom voznom redu od kraja godine biti još više. Naime u narednom voznom redu planira se povećati i poboljšati broj linija prema Zagrebu i Osijeku, pri čemu će smanjenjem broja stanica put do Zagreba biti skraćen za desetak minuta.
Od kraja iduće godine, planira se da će na tim linijama prometovati dva nova moderna niskopodna vlaka, od ukupno sedam koliko će ih HŽ u prosincu iduće godine nabaviti. U planu je da se time poveća broj linija prema Zagrebu i Osijeku na dvadeset.
FOTO: ARHIVA BL