Tvrtka Salaj Land koja je posljednjih šest godina bila organizator najpoznatije županijske manifestacije, Božićne priče na imanju obitelji Salaj u Grabovnici, odlazi u stečaj. Potvrdio je to za Bjelovarski list jedan od trojice suvlasnika tvrtke Marinko Jukić, Splićanin koji je u organizaciju Božićne priče ušao još 2016. godine. Vlasnik tvrtke ST ARC, jedan od vodećih hrvatskih proizvođača električne opreme poput dekorativnih elemenata, godinama je surađivaoa s Božićnom pričom. Te je godine došlo do razlaza između vlasnika imanja i idejnog kreatora Božićne priče Zlatka Salaja i upraviteljice zadruge Ane Bertić, koja je skupa sa Salajevim sinom Alenom koju godinu kasnije osuđena zbog izvlačenja više od 300 tisuća kuna iz zadruge.
U Božićnu priču tada je ušao upravo Jukić i odmah je osnovana i tvrtka Salaj Land čiji je suvlasnik uz Jukića i Salaja koju godinu kasnije postao Nenad Dianić, a nakon završetka ovogodišnje Božićne priče, očito je došlo do razlaza.
-Nakon što je završila Božićna priča, gospodin Salaj je rekao da raskidamo ugovor i to je to. Svi radnici su otpušteni i isplaćeno su im sve plaće, kao što su podmireni i svi računi – kazao je Jukić koji nije želio dalje komentirati, samo je istaknuo da su ispali naivni.
Pokušali smo kontaktirati i Zlatka Salaja da čujemo što on ima za reći, no nismo ga uspjeli dobiti do zaključenja broja, a što će biti s Božićnom pričom i tko će je ubuduće organizirati, za sada je nepoznato. Doduše, Čazmom kruže nepotvrđene priče da se u organizaciju vraća Salajev sin, Alen, no očigledno je da je korona kriza ozbiljno uzdrmala inače najposjećeniju županijsku manifestaciju koja se održala prvi puta nakon dvije godine. Podsjetimo, zbog epidemijske situacije u međuvremenu su morale biti otkazane dvije uskrsne i jedna božićna priča, a i podaci iz financijskog izvješća za 2020. godinu koji se mogu pronaći na Internet stranici sudskog registra pokazuju da je priljev novca drastično okopnio.
Tako su u 2019. godini poslovni prihodi tvrtke Salaj Land iznosili 2,343.901 kunu, a godinu kasnije odnosno u prvoj pandemijskoj 939.638 kuna. Rashodi su u 2019. bili 2,295.420 kuna, a godinu potom 1,424.785 kuna. Dok je u 2019. godini nakon oporezivanja ostalo 42.568 kuna dobiti, u 2020. godini zabilježen je gubitak od čak 485.147 kuna što se dobrim dijelom pokrilo zadržanom dobiti iz prethodnog razdoblja. Epidemijska situacija bitno je utjecala i na posjećenost ovogodišnje Božićne priče pošto se na imanje moglo tek uz kovid-potvrde. Na kraju je prodano blizu 26 tisuća ulaznica, što je zapravo za 75 posto manje od najboljih godina prije pandemije kada je čuveno imanje u Grabovnici znalo doći pogledati i više od stotinu tisuća ljudi. Kako će izgledati organizacija Božićne priče u sljedećim godinama, saznat ćemo vrlo skoro.