Na području Grada Bjelovara postoji 1400 parkirališnih mjesta koja su u režimu naplate, a od toga je nešto više od pedeset posto u prvoj zoni gdje je cijena sata parkiranja tri kune. U drugoj zoni je cijena dvije kune za sat, a pitanje koje, poučeni primjerima iz prakse, vozači i građani često postavljaju je tko je oslobođen od plaćanja parkinga bez obzira na kojem mjestu ostavio svoj automobil. Nisu rijetkost slučajevi da se službeni automobili ostavljaju na raznim mjestima gdje to nije dopušteno ili na parkirnim mjestima, ali bez plaćene karte.
Nema popusta
-O tome kome se ne naplaćuje parkiranje posebnu odluku donosi Grad Bjelovar i naši su ju djelatnici dužni provoditi. Prema toj odluci, parkiranje se ne naplaćuje službenim vozilima policije, vatrogasaca i hitne pomoći – kaže Ivan Mudri iz bjelovarskog Komunalca koji je zadužen za naplatu parkiranja.
Sva druga vozila koja nisu jasno označeno kao vozila iz te tri institucije moraju imati plaćenu kartu za parking i kontrolori će im bez oklijevanja ispisati kaznu. Kako svi vozači iz Hrvatske moraju platiti parking isto vrijedi i za vozače iz drugih država. Od kako je Hrvatska ušla u EU polako se uvodi reda i u taj dio međusobnih odnosa, i kako kažu kontrolori, pošta će dostaviti kaznu u bilo koju zemlju. Isto vrijedi i za automobile sa diplomatskim tablicama čiji su se vozači znali čuditi zašto im se u Bjelovaru lijepe kazne, ali propisi su tu jasni i nema popusta. Takvi su slučajevi rijetki, no dobro je znati da niti činjenica da je netko dio diplomatskog zbora ne znači da je u povlaštenom položaju u odnosu na obične građane.
Jedno od zanimljivijih pitanja je svakako ono o pravima invalidnih osoba i gdje oni mogu besplatno parkirati svoje automobile. Vozači koji stanu na mjesto za invalide će dobiti kaznu, ali što ako vozilo sa oznakama za invalide ostane parkirano na normalnom parkirališnom mjestu.
Invalidi imaju svoja mjesta
-I ovdje se držimo odluka Gradske uprave koja kaže da se vozila sa važećim oznakama da je riječi o invalidu mogu parkirati na posebno obilježena mjesta bez plaćanja. Ukoliko se takvo vozilo parkira na obično parkirališno mjesto u pravilu niti tamo naši kontrolori neće naplatiti kaznu ukoliko nije istaknuta parkirališna karta. No, samo ako u blizini nema niti jednog slobodnog mjesta za invalide jer na koncu i oni moraju negdje parkirati. Ukoliko ima slobodnih mjesta za invalide, a vozilo stoji na običnom parkirnom mjestu bez karte , kontrolori će takvim vozačima ostaviti kaznu – pojašnjava Mudri.
Gledano u cjelini, poštivanje prava invalida u Bjelovaru je na pristojnoj razini i ta mjesta uglavnom nisu zauzeta automobilima koji na to nemaju pravo. No, u Komunalcu se striktno drže postavljenih pravila igre, pa je tako najuputnije platiti parkiranje ili kupiti mjesečnu kartu i izbjeći sve moguće probleme i nesporazume.
”Pametni” vozači
U cijeloj priči oko parkiranje paradoksalno je da će se neplatiše lakše izvući ako ostave auto na mjestu za invalide nego na običnom mjestu, a bez plaćene karte. Naime, na mjestima za invalide kaznu može ispisati samo policija dok kontrolori parkiranja nemaju ovlasti i ne smiju intervenirati. Stoga kada nema pauk vozila uvijek ima ”pametnih” vozača koji riskiraju ukupni trošak od tisuću kuna, kako bi uštedjeli na vremenu, odnosno tri kune koliko po satu stoji parkiranje u prvoj zoni ili primjerice podzemnoj garaži.