Župan Damir Bajs sa suradnicima posjetio je Područni ured za zaštitu i spašavanje Bjelovar u prigodi obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112.

Međunarodni dan jedinstvenog broja 112, Područni ured za zaštitu i spašavanje Bjelovar, obilježio je između ostalog na način da su ugostili osnovnoškolce. Tako su učenici imali priliku naučiti što znači sustav zaštite i spašavanja, upoznati se s djelovanjem svih hitnih službe, ali i kako se ponašati u slučaju katastrofe ili nesreće. U područnom uredu okupili su se i čelnici lokalne i regionalne samouprave te svih žurnih službi kojima je pročelnik Radoš prezentirao rad i djelovanje ureda.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. i time je uspostavljen jedinstveni sustav kojemu je osnovna zadaća prijem svih hitnih poziva na 112, na koji građani mogu dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša. Broj 112 je dostupan u svim članicama Europske unije, a pozivi su besplatni i dostupni od 0 do 24 sata, 7 dana u tjednu.
Županijski centar 112 Bjelovar u 2016. godini zaprimio je ukupno 32 446 poziva, od čega je 78,7% poziva bilo namjenskih, 21% nenamjenskih, a zlonamjernih je bilo tek 0,3%. U prosjeku je ostvareno 2 704 poziva mjesečno, odnosno 89 dnevno.

32 tisuće poziva

„Poziv na broj 112 ima impresivan broj poziva od 32.000 poziva u 2016. godini. Najčešće su građani zvali zbog potrebe za medicinskom intervencijom, slijede zahtjevi za intervencijom vatrogasnih službi i ostale intervencije, odnosno pomoći koje građani zahtijevaju. Bilo je pojedinačnih intervencija vatrogasnih postrojbi kod požara otvorenog prostora i požara nekoliko stambenih objekata i požara na dimnjacima i dimovodima. Većih intervencija nije bilo iz dva razloga. Jedan je razlog što je u protekloj godini obavljen niz radova na sanaciji određenih javnih infrastruktura, cesta, kanala, itd., tako da nije bilo zabilježeno većih poplava, nečega što bi zahtijevalo intervencije više službi. Osim toga, putem projekta Nacionalne edukacije djece u području civilne zaštite odlazimo u naše škole. U 2016. godini održali smo 32 predavanja, slušalo nas je 1.150 učenika i 50 djece u dječjim vrtićima. Sustav i pristup rezultira tako da onima kojima najviše treba ova informacija da ju dobiju na pristupačan način da se nauče koristiti brojem 112, da nauče kako reagirati u bilo kojoj kriznoj situaciji i da onda imamo manje posla.“, rekao je Marijan Radoš, pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Bjelovar.

„Mogu iskazati svoje zadovoljstvo da Državna uprava za zaštitu i spašavanje radi svoj posao 24 sata na dan, 365 dana u godini. Nema trenutka kada se netko neće javiti na 112. Uz napore same službe, pohvalit ću i sve one koji su pod tom službom. To znači da nemamo nikakve dojave da kada je trebala pomoć pozivom na broj 112, da druge službe, koje je Državna uprava dignula, nisu intervenirale brzo, učinkovito i u najkraće moguće vrijeme s kvalitetom koja se očekuje. Mogu reći da smo jedna od županija koja zasada ne treba nikakvu pomoć u trenucima kada i nas pogode nekakva događanja, već redovito dajemo pomoć kada je ona potrebna kao što je npr. bilo 2015. godine u vrijeme velikih poplava u Slavoniji. Veseli me i drugi podatak da postoji niz edukativnih aktivnosti koje idu, ne samo prema vježbama koje treba obaviti, nego prema djeci. Mislim da ta spoznaja kako reagirati u trenutku opasnosti mora biti uvriježena od najmlađih dana. Pogrešna procjena može dovesti do rezultata koje ne bismo htjeli imali u konačnici. Izgleda da nije bilo takvih loših procjena jer nemamo nikakvih saznanja o tome. Mislim da se i u budućnosti možemo pouzdati da će tako i ostati i da svi oni koji rade svoj posao, rade ga odgovorno.“, zaključio je župan Damir Bajs.