Bajsovo iskustvo u Vladi omogućilo mu je da se iz prve ruke upozna s načinom na koji funkcionira visoka hrvatska politika. Stečena znanja i vještine uspješno primjenjuje u svojem četvrtom mandatu na čelu Bjelovarsko-bilogorske županije, a rezultat je iznad svih očekivanja

Županija je drastično skresala svoje troškove nizom mjera poput objedinjena javne nabave i cashpoolinga, što je pak stvorilo prostora za nove, velike investicije poput javno-privatnog partnerstva u škologradnji u kojemu su samo građevinski radovi vrijedni 120 milijuna kuna
Damir Bajs, bivši ministar turizma i najpopularniji član bivše Vlade, ovih dana preslikava recept kojega je kao bjelovarsko-bilogorski župan primijenio na razvoj bjelovarsko-bilogorskog turizma. Podsjetimo, Bjelovarsko-bilogorska županija u posljednje vrijeme sve više se spominje kao neotkriveni hrvatski turistički biser, a postotno gledajući prva je u državi po porastu broja turističkih posjeta i noćenja. Spomenuto turističko čudo nije se dogodilo samo od sebe, već zahvaljujući drastičnom poboljšanju suradnje između privatnog i javnog sektora, te ciljanim i mudrim investiranjem u promidžbu inače prilično ograničenih sredstava. Bajsovo iskustvo u Vladi omogućilo mu je da se iz prve ruke upozna s načinom na koji funkcionira visoka hrvatska politika. Stečena znanja i vještine uspješno primjenjuje u svojem četvrtom mandatu na čelu Bjelovarsko-bilogorske županije, a rezultat je iznad svih očekivanja.
Gospodarski oporavak
Od županije s blokiranim žiro-računima tvrtki i ustanova u vlasništvu Županije, preko velikih poslodavaca “zaglavljenih” u predstečajnim nagodbama, nadomak stečaja, otkaza i gašenja proizvodnje, Bjelovarsko-bilogorska županija “pretvorila se” u županiju koja predvodi gospodarski oporavak Hrvatske. Od prošle godine promijenjeni su svi do tada negativni i stagnirajući trendovi – županijski poduzetnici povećali su prihode, dobit i investicije i što je najvažnije, počeli otvarati nova radna mjesta. Istovremeno, Županija je drastično skresala svoje troškove nizom mjera poput objedinjena javne nabave i cashpoolinga, što je pak stvorilo prostora za nove, velike investicije poput javno-privatnog partnerstva u škologradnji u kojemu su samo građevinski radovi vrijedni 120 milijuna kuna. Bajsov mandat istodobno je obilježila i iskrena suradnja s predstavnicima gradova i općina na obostranu korist, jer Bajs zna da nema napretka Županije bez napretka svakog pojedinačnog grada i općine. Mnogobrojne uspjehe s regionalnog niova Bajs sada želi podignuti stepenicu više, na nacionalni nivo. Njegova lista nedvojbenog naziva “Za naš kraj” jasno ističe njegov osnovni cilj – realizaciju i dovršetak ključnih projekta neophodnih za daljnji razvoj ovoga kraja i nastavak puta Bjelovarsko-bilogorske županije i ovoga kraja na nacionalnim ljestvicama uspješnosti.
Za razliku od političkih stranaka, vi ste morali “u narod” po glasove i prije nego što izbori počeli? Ne bi li vam bilo lakše pod okriljem koalicije, nije da niste dobivali ponude?
– Jedna koalicija nudila mi je mjesto koje je osiguravalo izravan ulazak u Sabor, dakle ne granično mjesto, no morao sam ih odbiti jer želim da u Sabor uđe predstavnik naše Neovisne liste, dakle onaj koji se neće morati povinovati stranačkoj stezi, već će uživati punu slobodu te svoju podršku uvjetovati realizacijom projekata za naš kraj.
BJN: Kako vam je bilo na prikupljanju potpisa?
– Zakonski minimum od 500 potpisa s lakoćom smo višestruko nadmašili, a posebno me ugodno iznenadila doista brojna podrška kako građana, tako i brojnih načelnika općina, predstavnika javnog i političkog života, među kojima i Antuna Korušeca i njegove supruge, što me raduje i kao partnera Grada Bjelovara, ali i kao Bjelovarčana.
Nije vam teško biti na terenu?
– Ne, dapače. Počeli smo s prikupljanjem potpisa, a nastavili i tijekom službene izborne kampanje. Smatram da je poruke koje želimo poslati građanima najbolje poslati osobno, u neposrednom razgovoru i zato mnogo radimo na terenu. Naša poruka je jasna, zalažemo se za gospodarstvo, poljoprivredu i regionalne projekte. Želimo kvalitetan rad koji smo na županijskoj razini odradili tijekom posljednjih godina, prenijeti, odnosno nastaviti na državnom nivou, što je neophodno kako bismo dovršili najveće projekte.
Bjelovarsko-bilogorsko gospodarstvo među prvima je izišlo iz recesije. Zašto vam je uopće potrebna državna razina vlasti, ne biste li trebali ostati župan?
– Ja sam župan i ostat ću župan, tu nema dvojbe. No, koja god opcija pobijedila na predstojećim izborima, ta pobjeda bit će “tanka”, što znači da bi naša Neovisna lista mogla značiti prevagu. A mi ćemo suradnju uvjetovati realizacijom naših projekata – dovršetkom brze ceste prema Zagrebu, izgradnjom nove zgrade Opće bolnice Bjelovar te škologradnjom koja uključuje izgradnju 12 škola i dvorana u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Pomoću našeg predstavnika u Saboru borit ćemo se za te projekte. Uspješno smo ih pripremili na županijskoj razini, ali da bismo ih dovršili, neophodan nam je netko na državnoj razini. Ako ste pogledali izborne liste, vidjet ćete da gotovo da i nema političara iz naše županije koji je dovoljno visoko da ima siguran prolaz u Sabor, a to je velika prijetnja našim projektima.
Oduvijek ste bili svjesni značaja koji poljoprivreda ima u ovome kraju, pa i onda kada ste bili član Hrvatske seljačke stranke. Kako danas gledate na HSS?
– Točno je da sam dugi niz godina bio član HSS-a, ali točno je i da nikada nisam komentirao odluku vodstva, niti to namjeravam. I dalje nastojim u praksi provoditi socijalni nauk braće Radić i promišljanja o poljoprivredi koja je okosnica razvoja ovoga kraja. Poljoprivreda je, naime, dugi niz godina bila ključni element, kao i briga i skrb o tim građanima, koja se ni danas nije izgubila.
Kako biste uopće došli u poziciju da pregovarate o ključnim projektima za ovaj kraj, morate steći povjerenje velikog dijela birača. Pri tomu vi imate određena ograničenja u odnosu na “velike” stranke. Sigurno nemate toliko velik budžet, nemate razrađenu stranačku infrastrukturu… Na neki način, vi ste David, oni su Golijati?
– To što ste rekli je točno, ali ne slažem se da su to naša ograničenja. Primjerice, kako bi naša lista bila pravovaljana, mi smo morali prikupiti određen broj potpisa. Mojim suradnicima i meni nije bilo teško otići među ljude, čuti što govore i na koje probleme ukazuju. S druge strane, njihov veliki odaziv tumačim kao poruku da imam njihovu naklonost. Na kraju smo, za razliku od nekih drugih lista, prikupili višestruko veći broj potpisa nego što je bilo potrebno.