Stanari stotinjak stanova raspoređenih u tri zgrade u Ulici Mate Lovraka ovog utorka u popodnevnim satima naprasno su ostali bez opskrbe plinom, a ujedno i bez grijanja te tople vode. Nestanku plina, tvrde stanari, prethodio je previsoki tlak u cijevima koji je prouzročio niz eksplozija manjeg intenziteta, uglavnom su stradavali regulatori tlaka, ali i ostali uređaji poput plinomjera.
– Ovo je katastrofa. Sva je sreća što nije došlo do neke eksplozije i što nismo otišli u zrak. Dečki iz Elektorometala cijelo vrijeme obilaze stanove i provjeravaju ispravnost satova i regulatora. Nitko nam od njih ništa ne govori i nemamo pravu informaciju o tome što je izazvalo nestašicu plina. Po hodnicima se nagađa kako je problem nastao u bivšoj kotlovnici od koje smo se svi odvojili prije zime i uveli etažno grijanje. Navodno se ondje dogodio nečiji propust. Zaista sam u strahu zbog cijele situacije–zabrinuta je jedna stanarki iz zgrade 2 A.
Bijesni stanari
Da stvar bude gora, incident se dogodio usred sezone grijanja, kada vladaju temperaturni minusi pa su stanari pobjesnili i počeli tražiti krivca traženjem krivca za ovu, kako su je nazvali, plinsku katastrofu.
– Strašno je što se usred zime moramo smrzavati po stanovima i pitam se tko će stanarima nadoknaditi štetu koju su pretrpjeli. Navodno je sve uzrokovao previsok tlak u cijevima, ali tražit ću od upravitelja zgrade da zatraži pismeno očitovanje od Elektrometala – istirbucije plina kako bi doznali gdje je nastao problem i tko je za njega odgovoran – kazao je Berislav Šafar, predstavnik stanara jedne od zgrada. Predstavnik stanara iz susjedne zgrade, Ivica Bodo, pretpostavlja kako odgovor na pitanje o nestašici plina treba potražiti u staroj kotlovnici.
Eksplodirao plinski sat
– Kada smo se odvojili od stare kotlovnice, zatražili smo da se odande skine mjerni sat kako ne bi morali plaćati paušal i zapečati kotlovnica. To je bilo još u rujnu prošle godine, no nitko nije reagirao. Neposredno prije incidenta kotlovnicu su ušli serviseri Elektrometala i ondje nešto radili. Iskreno, ne znam što, no ubrzo je nastao problem. Susjedov sin u stanu pored mene je u to vrijeme bio u hodniku. Odjednom se dogodio strašan pritisak u plinskim cijevima zbog čega je eksplodirao plinski sat dečku pored glave. Pretpostavljam kako je ulazak servisera u kotlovnicu sigurno povezan s cijelom pričom – kaže Bodo. Do utorka u podnevnim satima u gotovo polovici stanova u kojima su serviseri provjerili ispravnost satova i regulatora, plin je ponovno pušten u cijevi, dok su i zadnji stanari na grijanje i toplu vodu pričekali do srijede ujutro.
Pravovremenom reakcijom izbjegnuta katastrofa

Ekipa Elektrometala – distribucije plina na teren je izišla veoma brzo nakon što im je prijavljen kvar na mreži, a upravo zahvaljujući njihovoj brzoj intervenciji (djelatnik je otklonio prisutnost plina) spriječena je potencijalno mnogo veća šteta. Prema riječima Zlatana Hnateka, tehničkog rukovoditelja Elektrometala – distribucije plina, rješavanje problema s plinom u 105 stanova u Ulici Antuna Radića i Mate Lovraka apsolutni je prioritet.
– Sve naše raspoložive ekipe obilaze sve stanove u kojima sumnjamo na ispravnost regulatora, brojila i ostalih uređaja. Svaki se pojedinačno ispituje, a one koji nisu ispravna mijenjamo na vlastiti trošak tako da stanari ne moraju brinuti oko toga –poručuje Hnatek dodajući kako djelatnici Elektrometala provjeravaju i ispravnost bojlera te po potrebi šalju svoje servisere da ih poprave.