Na javni poziv za prodaju pet-postotnog paketa Cesta d.d. Bjelovar, što su ga početkom prosinca prošle godine objavile Hrvatske ceste, pristigle su dvije ponude. Iako je riječ o neslužbenoj informaciji, ona je potvrđena iz izvora bliskih upravi tvrtke te iz Bjelovarsko-bilogorske županije koja je još uvijek drugi po veličini dioničar, odmah nakon radnika koji preko ESOP-a drže gotovo 50 posto dionica.
Hrvatske ceste, podsjetimo, javno su objavile prodaju paketa od 3.450 dionica, a riječ o svim dionicama Cesta iz portfelja Hrvatskih cesta. Dionice su se prodavale u paketu po početnoj cijeni od 594 kune po dionice, ukupno za nešto više od dva milijuna kuna. Osim udjela u bjelovarskim Cestama, Hrvatske ceste prodavale su dionice još tri hrvatske cestarske tvrtke ( PZC Varaždin, ceste Karlovac, Cesting Osijek) za koje su investitori također pokazali interes.
Strateški partner
Hrvatske ceste, kako neslužbeno doznajemo, vrlo brzo trebale bi obznaniti imena kupaca i s njima sklopiti ugovore o prodaji. Stjepan Bogović, direktor i dioničar Cesta, ne očekuje promjene nakon izmjene vlasničke strukture, prvenstveno zbog toga što je riječ o udjelu koji ne nudi vlasniku nikakva posebna prava. Mnogo veći utjecaj imat će kupac paketa dionica koje namjerava prodati Bjelovarsko-bilogorska županija. Podsjetimo, Bjelovarsko-bilogorska županija drži gotovo 18 tisuća dionica Cesta, odnosno 26 posto. Riječ je o kontrolnom paketu koji novom vlasniku nudi upravljačka prava i određen broj mjesta u Nadzornom odboru, što praktički osim izlaska politike iz Cesta, omogućava ulazak strateškog partnera iz branše.
S obzirom da paket Hrvatskih cesta postoje čak dva zainteresirana kupca koja su očito spremna platiti traženih 594 kune po dionici, ako se takav scenarij ponovi i za udio koji prodaje Bjelovarsko-bilogorska županije, u Županijski proračun trebalo bi se sliti najmanje 10,5 milijuna kuna, a takva bi financijska injekciji Županiji omogućila daljnji iskorak u projektima. Iako je financijska komponenta prilično bitna u odluci Županije da proda dionice Cesta, župan Damir Bajs tvrdi kako je osnovni razlog u tomu što se Ceste, dokle god su u suvlasništvu Bjelovarsko-bilogorske županije, ne smiju javljati na EU natječaje.