Je li moguće da projektanti brze ceste Bjelovar – Zagreb uopće nisu razmišljali o teretnom prometu, pitanje je koje se nameće iz do sada nepoznatog detalja vezanog uz izgradnju dionice Vrbovec 2 – Farkaševac, a otkrio ga je sâm ministar Siniša Hajdaš – Dončić odgovarajući na pitanje saborskog zastupnika Branka Hrga. U dijelu koji se odnosi na bilogorski krak Podravskog ipsilona, Hajdaš – Dončić navodi kako će za čvorište Farkaševac uporabnu dozvolu biti moguće ishoditi tek nakon što se na adekvatan način razriješi problematika vođenja prometa u čvoru Farkaševac, jer prema trenutnom rješenju upitno je vođenje prometa za vozila iznad 3,5 tone.

– Svaka brza cesta, pa tako sigurno i ova, projektirana je za promet teretnih vozila, jer se brze ceste i grade zbog toga da se promet teretnih vozila preusmjeri iz naseljenih mjesta. To se radi na način da se čvorišta grade što bliže državnim cestama, koje mogu primiti sav promet, pa tako i teretni – pojašnjava Saša Križ, ravnatelj Zavoda za prostorno uređenje Bjelovarsko-bilogorske županije koji nije upoznat s detaljima ovog slučaja s obzirom da se gradi na području Zagrebačke županije. No, ne treba biti stručnjak da se zaključi da se problem čvorišta Farkaševac krije u prilično velikoj udaljenosti od državne ceste prema Zagrebu, na što je Bjelovarac upozoravao prije nešto više od dvije godine. Već tada zaključili smo da upravo zbog uskih i derutnih cesta koje su jedva nešto bolje od poljskih puteva, Bjelovarčanima izgradnja dionice od Farkaševca do Vrbovca neće skratiti putovanje Zagreba jer se njome neće niti koristiti. No, ono je novinarima bilo jasno početkom 2013. godine, struci i politici razbristrilo se tek sada, i to “debelo” nakon što su probijeni službeno planirani rokovi za dovršetak i puštanje u promet navedene dionice.

Rokovi ponovno pomaknuti

– U prvoj fazi, pod nadležnosti Hrvatskih autocesta, gradi se poddionica Vrbovec 2 – Farkaševac. Vrijednost gradnje objekata iznosi 87,87, a trase 124,39 milijuna kuna, ne računajući PDV. Zaključno s 31. prosinca prošle godine ukupno je uloženo 180 milijuna kuna, a dovršetak radova predviđen je početkom 2015. godine – odgovorila je početkom 2013. godine tadašnja glasnogovornica Ministarstva prometa na naš upit. Problem s vozilima težim od 3,5 tona tada se uopće nije spominjao, iako se jedan dio našeg tada postavljenog upita odnosio upravo na prilazne ceste. Uostalom, elementarna logika nalaže da se pri projektiranju brze ceste vodi računa i o izlascima s iste, no jednako tako valja spomenuti da je elementarna logika, kada je u pitanju izgradnja brze ceste prema Zagrebu, već nebrojeno puta poražena, počevši od sâme ideje da se zbog nedostatka 500 milijuna kuna gradi cesta koja košta čitavu milijardu. Kako bilo, novi rok za dovršetak radova na dionici Vrbovec – Farkaševac ponovno je pomaknut, ovoga puta do ljeta 2016. godine. Što se pak tiče druge faze, dakle izgradnje dionice Farkaševac – Bjelovar, ona nije ni u kakvim planovima jer za nju još uvijek nije ishođena građevinska dozvola. Odgovor na pitanje kada će i hoće li uopće biti ishođena, pitanje je s kojim će se zabavljati iduća Vlada.