Većinu troškova, čak 80 posto, podmirit će fond za zaštitu okolišaDjelatnici tvrtke Elektrocentar Petek iz Ivanić Grada ovih će dana na bjelovarskom Autobusnom kolodvoru započeti izgradnju reciklažnog dvorišta koje bi, ako to vremenski uvjeti dopuste, trebalo biti u funkciji već od sljedećeg proljeća. Reciklažno dvorište omogućit će Bjelovarčanima dodatni komfor u zbrinjavanju nestandardnih vrsta otpada, dakle otpada koji se ne može razvrstati u postojeće kontejnere postavljene diljem grada, odnosno onoga za koji su zaduženi koncesionari, ako korisnik ne želi ili ne može čekati da ga oni preuzmu.
– Primjerice, ako netko ima ormar koji mu više ne treba, a želi ga se pod hitno riješiti, moći će ga dovesti u reciklažno dvorište – pojašnjava Stipe Crnković, rukovoditelj Komunalčeve radne jedinice Komunalne djelatnosti, dodajući kako će dvorište služiti prvenstveno građanima, a ne gospodarstvu. Bit će tu i video-nadzor, nastavlja Komunalčev “pročelnik za otpad”, pa će se strogo paziti što se preuzima.
– Preuzimat će se papir, karton, plastika, metalna ambalaža, stare baterije, stakleni ambalažni otpad, PET – boce, PE – folija, limenke, otpadne gume, metalni glomazni otpad, elektronički otpad, glomazni otpad, akumulatori, te ako se ishode potrebite dozvole i osigura zbrinjavanje i stiropor, ravno staklo, otpadna motorna i jestiva ulja, zauljena ambalaža i boje i lakovi iz domaćinstva – napominje.
Radno vrijeme prema potrebama građana
Elektrocentar Petek reciklažno dvorište obvezao se izgraditi za 2,35 milijuna kuna s PDV-om, no većinu toga iznosa, čak 80 posto (ne računajući PDV), podmirit će Fond za zaštitu okoliša. U reciklažnom dvorištu u početku su planirana dva radna mjesta, što ne znači nužno i zapošljavanje novih radnika, već je moguća preraspodjela radnog vremena postojećih zaposlenika Komunalca.
– Kao što smo i do sada uvijek bili na usluzi našim građanima, radno vrijeme ćemo prilagoditi njihovim potrebama, tako da ćemo sigurno raditi i u popodnevnim satima, kao i subotom – napominje Crnković dodajući kako će u budućnosti najpovoljnije prolaziti građani koji će odvajati najviše otpada. Napominje i kako je lokacija odabrana upravo zbog dostupnosti građanima, ali i zbog već izgrađene komunalne infrastrukture, blizine cestovnih i željezničkih komunikacija, minimuma dodatnih ulaganja te činjenice da se već desetljećima uz željezničku prugu vrši utovar kamiona tvrtki koje se bave sekundarnim sirovinama. Igor Kokoruš