-Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12,5 godina. Rezultat je to poglavito recesije, a vozni park je zastario. Tri četvrtine vlasnika automobila ne plaćaju porez na cestovna motorna vozila, što znači da su im automobili stariji od 10 godina. I to želimo promijeniti. Za sada nije predviđen tzv. zeleni porez, ali moramo početi voditi računa o tome jer su pojedinci postali relevantni na domaćim i svjetskim tržištima – kazao je u jednom od nedavnih medijskih istupa ministar financija Zdravko Marić, u kojem su mnogi prepoznali uvođenje novog poreza na stare automobile. Nakon dodatnog pojašnjenja, Marić je u stvari htio naglasiti kako bi upravo zbog sve starije „dobi“ vozila na našim cestama trebalo olakšati kupnju onih nešto novijeg datuma prozvodnje, što je u svakom slučaju dobra vijest. Naravno, pod uvjetom zaboravljanja sličnih ranijih najava u kojima su olakšice pod drugim imenom pretvorene u prikrivene namete čime je znatno otupljena pogodnost kupnje.

„Koštaju“ kao i novi

Kako Policijska uprava bjelovarsko-bilogorska, kao i ostale, u broju registriranih ili odjavljenih automobila metodološki ne prati njihovu godinu proizvodnje, preostaje potvrditi da se i Bjelovar uklapa u procjenu starosti nacionalnog voznog parka, što znači kako bi eventualno uvođenje novog oporezivanja i u nas imalo popriličnu brojku nezadovoljnika. Naime, svi vlasnici starih automobila dobro znaju da i bez dodatnih nameta država i od ovog voznog parka dobro živi, pobroje li se samo troškovi koji podjednako „tište“ one u novom Mercedesu ili primjerice prastarom Golfu. Pored obveznog osiguranja, tehničkog pregleda u kojem se plaća eko test, naknada za ceste, okoliš i sijaset drugih, vlasnici starijih vozila u litri kupljenog goriva plaćaju naknadu za biogorivo, Hrvatske ceste, autoceste, a od uobičajenih davanja, cestarine, mostarine, tunelarine … Dakle, u svim predviđenim davanjima su „ravnopravni“ s vlasnicima novih automobila, samo što u cjelokupnom iznosu nisu uračunati troškovi održavanja koji su zasigurno osjetno veći nego za nove automobile.

Bolja vremena

Istodobno, vlasnici bjelovarskih auto salona tvrde kako je nakon 2008. Godine, koja se uzima početnom u recesijskom kalendaru, tek 2015. počeo blagi oporavak kupnje novih automobila. Tome ponajprije pridonosi mogućnost obročne otplate bez kamata, što je jedna od mogućnosti u auto salonu Cupan, do drugih sezonskih akcija koje nude pojedini zastupnici. Ipak, tržište novih automobila osjetno zaostaje za prodajom rabljenih, što znači kako postupni izlazak iz krize još uvijek nije otvorio sva vrata potrošačima.