Nakon što je HŽ Infrastruktura “probila led” uspješnom kandidaturom izgradnje pruge Sv. Ivan Žabno – Gradec na EU fondove, prošlog petka uspješno su dovršili javni natječaj za financijski čak šest puta veću investiciju, rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Križevci. Radovi na 38,2 kilometara dugog dionici “teški su” 1,5 milijardi kuna, a iako je obnova prvenstveno vezana uz veću protočnost teretnog prometa, od radova će uvelike profitirati i Bjelovarčani. Naime, u tijeku su radovi na izgradnji dionice Sv. Ivan Žabno – Gradec koji bi trebali biti dovršeni do kraja iduće godine, a time će se izbjeći skretanje s puta do Križevaca. No, iz Gradeca će Bjelovarčani također putovati novom prugom, i to do Dugog Sela. S obzirom da je dionica Gradec – Dugo Selo dugačka 24 kilometra, ispada da se trenutno gradi ili obnavlja čak 36 kilometara trase na relaciji Bjelovar – Zagreb. A ako ćemo se dalje igrati brojkama i prepoloviti investiciju od 1,5 milijardi kuna na dionice Križevci – Gradec i Gradec – Dugo Selo, ispada da će u Bjelovaru, simbolički rečeno, završiti 750 milijuna kuna. A pribrojimo li tom iznosu Prugu zvanu čežnja, dolazimo do vrtoglave cifre od čak milijardu kuna.

Bjelovarčani za sada nemaju nikakvu korist od radova

Iako zvuči kao savršen predizborni slogan – uložili smo milijardu kuna za vaše ugodnije putovanje vlakom – u ovom trenutku Bjelovarčani nemaju nikakvu konkretnu korist od jednog od trenutno najvećih hrvatskih infrastrukturnih ulaganja. Dapače, zbog loše vođene poslovne politike HŽ putničkog prijevoza trenutno imaju samo štetu – karta vlakom skuplja je od karte autobusom, a uprava se potkraj prošle godine pobrinula da se ukine čak 75 posto direktnih linija prema Zagrebu. Bjelovarčani se od tada mrzavaju čekajući vezu na kolodvoru u Križevcima, a bjelovarski političari već četiri mjeseca pokušavaju poništiti niz nelogičnih stavki iz aktualnog voznog reda. Jedina promjena koju su, barem za sada, uspjeli iskamčiti jest do najranija jutarnja linija iz Bjelovara umjesto u 4 sata i 15 minuta, sada kreće u četiri ujutro, pa radnici čije radno vrijeme počinje u osam ujutro sada ipak mogu stići bez kašnjenja. No, dok HŽ, resorno ministarstvo, saborski zastupnici i predstavnici lokalne vlasti pokušavaju vratiti logiku u vozni red HŽ-a, tržište im preuzimaju privatnici. U ovom slučaju Čazmatrans – Nova, autobusni prijevoznik koji je još u veljači, prepoznavši tržište, uveo ranojutarnju liniju namijenjenu upravo onim radnicima koji rade od osam ujutro. Jednako tako, valja istaknuti i kako se u Križevcima presjeda u najnovije HŽ-ove električne garniture koje je osmislio i izgradio Končar. I dok su u prvoj turi isporučivane električne kompozicije, sada je došao red na one dizelske. A takve bez ikakvih problema mogu kretati i iz Bjelovara.