Hrvatska kupovina 12 izraelskih zrakoplova F16 Barack izazvala je ovih dana u javnosti puno bure. O svemu se oglasio i umirovljeni borbeni pilot, Bjelovarčanin, Ivan Selak. Brigadir, koji je ostao upisan u anale stvaranja hrvatskog zrakoplovstva kada je 1992. godine, avionom MIG 21, zajedno s kolegom Ivicom Ivandićem preletio s aerodroma Ponikve kraj Užica u Hrvatsku, poprilično oštro, ali argumentirano iznio je neslaganje sa spomenutim potezom Vlade i vojnog vrha, a za Bjelovarac ponovio i pojasnio vlastite stavove.

-Nisam jedini pilot koji je kritički raspoložen prema ovom aranžmanu, ali neke moje izjave u medijima su možda ostale nedovoljno pojašnjene, premda iza njih stojim. Ne sporim da je izbor aviona F16 Barack upitan, što se pak ne odnosi na godinu proizvodnje, 1987., i broj dosadašnjih sati naleta. Točno je kako će ti strojevi proći tehničke preglede, ali danas je za let moguće osposobiti i avione iz Drugog svjetskog rata. Mnogi su mi predbacivali kako u istupima nisam možda vodio računa o financijskoj strani cjelokupnog posla koji se svodi na onu staru „koliko novca, toliko glazbe“, ali ipak držim da je bilo prostora i za neka bolja rješenja.

Jer, mi u stvari dobivamo zrakoplov koji će letjeti nekoliko godina, a da možda još nismo svjesni koliko će koštati njegovo održavanje do konačne granice iskoristivosti, zato što ne znamo kako i koliko je iskorišten – kaže Selak.
Premda F16 Barack drži neprikosnovenim favoritom među vojnim zrakoplovima, što ustvari potvrđuje i broj proizvedenih modela, ipak zastaje na pitanju mogućnosti nabavke švedskog Gripena koji proizvodi tamošnji industrijski div Saab, čija je ponuda također bila na stolu.

-Možda se mogao dogovoriti aranžman za kupnju manjeg broja novih aviona koji bi se kasnije povećavao, ali nismo trebali naše zrakoplovstvo „modernizirati“ starim modelima. Kako god, zrakoplove smo kupili zbog održavanja mira i jasnog stava kako sami možemo braniti svoj zračni prostor. Sve ostalo u dijelu izdataka i održavanja ćemo vidjeti kroz nekoliko godina – uvjeren je Selak.