Svojevrsnu objavu rata divljim parkiralištima bjelovarska je gradska uprava počela provoditi rješavanjem tog problema na prilazu Bjelovarskom zatvoru. Asfaltiranjem prilaza stalo se na kraj višegodišnjoj praksi parkiranju na zelenoj površini. Isto je sada učinjeno na potezu uz Sokolanu i Staro rukometno igralište.

-Tamo fizički onemogućavamo parkiranje, jer taj prostor služi kao pločnik da bi djeca mogla hodati oko dvorane i igrališta. I tamo postoje prometni znakovi koji zabranjuju parkiranje i koje su svi godinama ignorirali, no i tome smo stali na kraj postavljenjem stupića. Isto tako bolje ćemo obilježiti pješački prijelaz kod ulaza na igralište jer su u blizini osnovna i dvije srednje škole. Postoji prometna garaža sa osamdeset mjesta i svi koji trebaju do suda, zatvora ili na sportske terene ne mogu reći da nemaju gdje parkirati svoje automobile – jasan je komunalni pročelnik Ivica Markovinović, koji napominje da je jedan od ciljeva gradske uprave gdje god je to moguće onemogućiti parkiranje uz i na ulicama, van obilježenih parkirnih mjesta.

Niz prednosti

A, to bi trebalo napuniti podzemnu garažu oko koje se i danas lome koplja je li Bjelovaru trebala takva investicija teška deset milijuna kuna. Garaža je više prazna nego popunjena, što bi se sada trebalo promijeniti jer nakon reduciranja broja ”besplatnih” parkirališnih mjesta, građani bi se mogli okrenuti garaži. Nema nikakvog razloga da se to ne dogodi jer je cijena parkiranja tri kune po satu, što je isto kao i u prvoj zoni. A, prednosti parkiranja u podzemnoj garaži su višestruke što najbolje znaju oni koji ju koriste od prvog dana.

-Stanujem u ulici I.V. Trnskog i moram plaćati parkiranje u prvoj zoni, a kako je cijena potpuno ista odlučio sam automobil parkirati u garaži. To donosi niz pogodnosti; vam je auto na sigurnom pod video nadzorom i minimalna je opasnost od krađe. Osim toga tijekom ljetnih mjeseci u garaži je uvijek ugodna temperatura i nema pretjeranog zagrijavanja na suncu, a zimi nema čišćenja od snijega i leda – kaže Tihomir Rački, dodajući kako korištenje podzemne garaže ima puno više prednosti od eventualnih mana. Stoga je i prava šteta što nije bolje popunjena jer je cijena parkiranja u odnosu na druge gradove koji imaju takve garaže više nego povoljna. Tri kune po satu za sigurno parkiranje u zatvorenom prostoru i šteta je što je to iskoristio samo manji broj vozača.

Kad je oluja traži se mjesto više

-Svakodnevno je ovdje parkirano od petnaest do dvadeset automobila i to su uglavnom stalni korisnici podzemne garaže. No, kada se najavi loše vrijeme, oluja i tuče, tada se garaža popuni do kraja, jer svi vozači iz okolnih ulica dovezu svoje automobile na sigurno. Vjerujem da će sada dolaziti više vozača jer je onemogućeno parkiranje uz rukometno igralište što je odličan potez i time je sigurnost djece povećana – zaključuje Tihomir Rački. (dv)