Maćehinski odnos kojega HŽ putnički prijevoz gaji prema Bjelovaru i Virovitici vjerojatno najbolje opisuje tragikomična anegdota s prošlotjednog sastanka na kojemu se razgovaralo o pogubnim posljedicama ukidanja 12 od 16 izravnih linija na relaciji Bjelovar – Zagreb.
Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ PP-a, pred desetak sudionika sastanka izjavio je da Bjelovar ima ni manje ni više nego osam tisuća stanovnika. U tom kontekstu, ukidanje izravnih linija doista ne bi trebalo biti problematično, no sada je vidljivo da je najveći problem upravo u nedostatku informacija na strani čelnika HŽ-a.
Bjelovar manji od Daruvara?
– Kada je direktor to izvalio, nisam se mogao suzdržati već sam ljutito upitao “Koliko?”, a on se potom “ispravio” i rekao: Pa dobro, možda devet tisuća stanovnika. Dakle, nije tu riječ o lapsusu već o elementarnom neznanju – govori Dalibor Petrović, potpredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske u čijoj organizaciji je prošlog tjedna organizirana vrlo uspješna peticija protiv ukidanja linija koju je tijekom pet dana trajanja potpisalo čak više od četiri tisuće Bjelovarčana.
– Ovom izjavom je postalo jasno da su vlakovi ka Bjelovaru ukinuti samo zbog privatnih‬ interesa ekipe oko predsjednika Uprave koji ne barata ni elementarnim podacima o tržištu. Također, postalo je jasno da su sve brojke koje on i njegova ekipa navode vezano uz bjelovarske vlakove samo pokušaj impresioniranja sugovornika lupanjem brojeva iz glave i to primjenom odokativne metode iz usta elementarno-statistički nepismenih diletanata – oštar je sindikalac koji dodaje kako će direktor i njegova ekipa teško prihvatiti da je 4.100 građana Bjelovara potpisalo peticiju jer ispada da je, po njegovu “popisu”, više od polovice Bjelovarčana protiv ukidanja vlakova. Vozni red sljedeći put mijenja se u veljači iduće godine, a tada je ujedno i prva šansa da se prihvate bjelovarski argumenti.