Jedno od vječnih političkih pitanja, kako nabaviti dovoljno novca da se ispune sve infrastrukturne želje mještana, Bjelovarsko-bilogorska županija, barem u kategoriji cestogradnje, razriješila je modelom pola-pola. Naime, u sklopu izvanrednih radova na održavanju prometnica, Županijska uprava za ceste ove godine planira modernizaciju čak 17 kilometara cesta na području Rovišća, Kapele, Velikog Grđevca, Nove Rače, Velikog Trojstva, Ivanske i grada Čazme. Ukupni troškovi iznose 15-ak milijuna kuna, a konkretne cifre znat će se nakon što se završe javne nabave za odabir napovoljnijih izvođača i nadzornika radova.

Model sufinanciranja pozdravili su načelnici spomenutih općina na tiskovnoj konferenciji održanoj ovoga petka u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Jedna od najvećih pogodnosti mogućnost se obročnog plaćanja. Svaki od spomenutih projekata, naime, veći je od pola milijuna kuna, a i polovica toga iznosa krupan je zalogaj za slabašne općinske proračune.

Zajednički jezik

– Vrlo sam zadovoljan što smo danas potpisali ovaj dogovor. Iznimno je važno da rješavamo komunalnu infrastrukturu. Važno je to zbog vozila kojima naši ljudi svakodnevno putuju, ali i zbog poljoprivredne mehanizacije koja njima prolazi. Zahvaljujem županu Damiru Bajsu i v.d. ravnatelju ŽUC-a Mladenu Marušiću što smo pronašli zajednički jezik i uspješno rješavamo probleme naših mještana – istaknuo je Slavko Prišćan, načelnik Općine Rovišće u kojoj će se na ovaj način modernizirati dvije dionice. Jedna je u Kraljevcu dužine 700-tinjak metara, a druga u Gornjem Rovišću, dužine 1.300 metara.Mladen Marušić, ujedno i pročelnik Upravnog odjela za graditeljstvo, promet, prostorno uređenje i komunalnu infrastrukturu Bjelovarsko-bilogorske županije, istaknuo je i kako će se dio novca za spomenute radove potražiti i od Hrvatskih cesta. Lani je, naime, ishođeno oko 2,5 milijuna kuna što nikako nije zanemariv iznos.

Povrat od Hrvatskih cesta

– Mi imamo svu potrebnu dokumentaciju, ispunjavamo sve uvjete i znamo kako se prijaviti na natječaj, jednom kada bude raspisan. Pravila igre su takva da mi osiguramo vlastiti novac, a potom dobijemo povrat iz Hrvatskih cesta – pojasnio je Marušić.

Župan Damir Bajs podsjetio je kako je ŽUC bio u velikim financijskim problemima, te je trebalo proteći neko vrijeme da se financije stabiliziraju kako bi se ulaganja mogla nastaviti.

– Raspisali smo javni poziv i pozvali jedinice lokalne samouprave da u partnerskom modelu pola-pola ostvarimo zajednički cilj, a to je da tijekom 2017. godine uložemo u modernizaciju cesta i sigurnost prometovanja uložimo 20-ak milijuna kuna – istaknuo je župan. Napomenuo je i kako će ŽUC priprema i one projekte koje će financirati u stopostotnom iznosu te da će upravo ove godine biti ostvarene povijesno najveće investicije.
Planirane dionice:

Kraljevac 720 metara

Gornje Rovišće 1.300 metara

Nova Diklenica 800 metara

Zrinska 1.130 metara

Veliki Grđevac – Donja Kovačica 1.300 metara

Nova Rača – Slovinska Kovačica 4.600 metara

Veliko Trojstvo (unutar mjesta) 1.110 metara

Donji Draganac 900 metara

Prnjavorac 1.000 metara

Srijedska 4.000 metara

Prišćan:

Sveukupno 17 kilometara cesta, više od 15 milijuna kuna, modernizacija kroz izvanredno održavanje, gdje smo mi u 2016. godini povukli iz Hrvatskih cesta 2,5 milijuna kuna, nadamo se da ćemo , s obzirom da imamo dokumentaciju i znamo kako se to riješava, kad se raspiše natječaj da ćemo moći dobiti sredstva od njih. Iako vrijedi napomenuti kako mi prvo utrošimio naš novac, a onda dobijemo povrat od Hrvatskih cesta.

Slavko Prišćan – Vrlo sam zadovoljan što smo danas potpisali ovaj dogovor je itekako je važno da rješavamo komunalnu infrastrukturu,. važeno je i zbog vozila kojima naši ljudi putuju, a i zbog poljoprivredne mehanizacije koja tu prolazi. Zahvaljujem županu i ravnatelju ŽUC-*a što smo pronašli zajednički jezik i uspješno rješavamo probleme nasših mještana.

Taj dio se može platiti u više rata, posebno naglasiti jer na zdovoljostvo mještana,

Dautanac:

Dugo smo čekali, imamo dosta kilometara. ovaj sporazum koji potpisujemo će sigurno značiti puno jer smo odredili najkritičnije dijelove ceste da se moderniziraju, odnosno asfaltiraju. Pomoći će u centru Grđevca, ali i naseljima oko Grđevca. Način je prihvatljiv jer je u ratama, to je ujedno i jedini mogući način financiranja. S tim da smo lokalne ceste kandidirati prema EU fondova, i tu također očekujemo da će biti prihvaćeno. Moderne i brtze ceste nam trebaju jer pružaju sigurnost.