Najveća hrvatska osiguravajuća kuća investirala je 12 milijuna kuna u izgradnju stanice na Južnoj obilaznici, a pet godina kasnije i dalje je na posljednjem mjestu

Želite li izbjeći čekanje u redu za tehnički pregled vozila, najsigurnije vam je uputiti se na Južnu obilaznicu, u Stanicu za tehnički pregled Croatia osiguranja. Iako najmlađa, spomenuta Stanica Bjelovarčanima se još uvijek nije uspjela “uvući pod kožu”. Naime, prema najsvježijim podacima Centra za vozila Hrvatske, a riječ je o poduzeću koje je jedino ovlašteno za provedbu tehničkih pregleda, broj pregleda u stanici Croatia osiguranja gotovo je četverostruko manji od najpopularnije bjelovarske stanice, one Euroduhana smještene u Zagrebačkoj ulici. Naime, tijekom prošle godine u STP Croatia osiguranja odrađeno je 3.366 tehničkih pregleda osobnih vozila, a u Euroduhanu čak njih 12.175! U zlatnoj sredini našao se STP Eurobjelovar sa 6.458 pregleda.
“Tehnika” izgubila primat
Glavni razlog zbog kojeg Croatia u Bjelovaru kaska za konkurencijom svakako je činjenica da je posljednja došla u Bjelovar. Ta je velebna stanica za tehnički pregled na južnoj gradskoj obilaznici “nikla” sredinom svibnja 2011. godine, dok preostale dvije, inače u vlasništvu Euroagrama, bilježe mnogo dulji radni staž.
– Kada smo prije 17 godina otvorili ovu stanicu, imali smo 600 tehničkih pregleda godišnje, a kako je vrijeme prolazilo, tako se i broj tehničkih pregleda povećavao. Vjerujem da će tako biti i sa stanicom Croatia osiguranja. Na kraju bi se sve trebalo izjednačiti, odnosno svaka stanica trebala bi imati oko trećinu pregleda – smatra Slavko Raić, direktor Euroduhana. S obzirom da država određuje i cjenik tehničkog pregleda i tvrtku koja će ih provoditi, stanice za tehnički pregled ne mogu se međusobno natjecati snižavanjem cijena, kao što to primjerice čine u segmentu auto-osiguranja, već uglavnom mogu samo “sjediti i čekati” da ih prepoznaju vozači. Iz podataka CVH-a moglo bi se iščitati i da se Bjelovarčani nakon određenog vremena “zasite” svojih stanica za tehnički pregled. Jer kako inače objasniti podatak da je Eurobjelovar, jedna od najstarijih stanica za tehnički pregled u Hrvatskoj, Bjelovarčanima i danas poznata pod imenom “Tehnika”, izgubila primat. Moguće objašnjenje možda se krije u boljem položaju i većem parkirališnom prostoru Euroduhanove stanice.
Neostvarene ambicije Croatia osiguranja
Bilo kako bilo, prigodom otvaranja bjelovarskog STP-a, tadašnji predsjednik Uprave Croatia – tehničkih pregleda Bernard Mršo istaknuo je kako u Bjelovaru postoji dovoljno veliko tržište za tri stanice, s obzirom da postoji 30-ak tisuća vozila s bjelovarskim registarskim oznakama. Dodao je i kako su u izgradnju i opremanje stanice uložili 12-ak milijuna kuna, te da povrat investicije očekuju za između deset i 15 godina. No, prema podacima CVH-a za 2014. godinu čini se da su njegove procjene bile previše optimistične, pogotovo s obzirom da je tada procijenio kako će 2016. godine imati deset tisuća tehničkih pregleda, dakle trostruko više nego što ih je obavljeno 2014. godine.