Dvije i pol godine nakon spajanja sa RŽV-om Čakovec računi su u plusu, a posljednji u nizu dobivenih poslova je pretvaranje vagona u hostele

Da dobre poduzetničke ideje stvaraju nova radna mjesta i daju posla čitavom nizu gospodarskih subjekata dobro znaju u RŽV-u Bjelovaru koji se ovih dana osim remontom bavi i prenamjenom željezničkih vozila. Naime u pogonu u Bjelovaru se dovršava prvi vagon koji će od vozila za prijevoz putnika postati hostel na tračnicama. Riječ je o pothvatu zagrebačkog poduzetnika Zvonka Momčilovića koji je otkupio više vagona od HŽ-a i pretvara ih u hostele na kotačima.
Optimalne brojke
-Za dva tjedna bi svi radovi trebali biti gotovi. Riječ je o vagonu s kupeima koji će se prenamijeniti u hostel i biti će instaliran na Glavnom željezničkom kolodvoru u Zagrebu. To je prvi ogledni primjerak, a najava je da bi ih moglo biti još desetak pa se nadamo da bismo mogli imati još posla. U našem pogonu imamo sve što je potrebno da se vagon pretvori u hostel – kaže Dražen Vidović, direktor RŽV-a Čakovec kojem je 2013. godine pripojen pogon u Bjelovaru, tada u nezavidnoj financijskoj situaciji i uz veliko nezadovoljstvo radnika. No, trenutačna situacija u bjelovarskom pogonu je posve drugačija.
-Trenutačno u Bjelovaru radi 99 ljudi i ne namjeravamo povećavati ili smanjivati broj ljudi jer je to optimalna brojka i za njih ima dovoljno posla. RŽV pogon Bjelovar s tim brojem ljudi može zaraditi dovoljno novca i poslovati pozitivno o čemu svjedoči i poslovni rezultat za 2015. godinu u kojoj firma više ne iskazuje gubitak. Stoga ćemo se zadržati na stotinjak zaposlenih – kaže direktor Vidović.
Novi poslovi
Da je situacija nakon dvije i pol godine od preuzimanja puno bolja kaže i Renato Frančić, šef pogona u Bjelovaru.
-Posla ima i više nego dovoljno, plaće se redovno isplaćuju i više nema poteškoća u poslovanju. Ranije je ovdje radilo 180 ljudi i to se ipak pokazalo kao prevelika brojka koja nije dopuštala rentabilno poslovanje, no sa stotinjak zaposlenih poslujemo u plusu. Osim održavanja željezničkih vozila i ovakvih poslova kao što je hostel na kotačima, za što smo također potpuno opremljeni i možemo sve odraditi, dobili smo i dio posla na novim Končarovim vlakovima koji tek ulaze u sustav i za koje izrađujemo neke dijelove – napominje Frančić, te dodaje kako će za RŽV Bjelovar i u idućem razdoblju biti dovoljno posla.

Od struje do vode
Prenamjena putničkog vagona u hostel je zahtjevan posao, no u RŽV- u Bjelovar to bez problema odrađuju.
-Osnovna je zamisao da se kupei pretvore u sobe sa ležajevima u kojima se može prespavati, uz kupaonicu i električnu energiju koja će ići iz HEP-ove mreže kad se vagon postavi na željeno mjesto na kolodvoru. Mi ugrađujemo sve što je potrebno i vagon se nakon dovršetka bez problema može dovesti do željene destinacije, no naravno da više ne može služiti za redovni željeznički promet, ali može ga se premještati gdje god to investitor dogovori – kaže Renato Frančić.