Glavni turistički pokazatelji Bjelovarsko-bilogorske županije nastavili su svoj sada već uobičajeni dvoznamenkasti rast i u prvom ovogodišnjem tromjesečju. Prema podacima nacionalnog sustava za prijavu i odjavu turista eVisitor u odnosu na isto razdoblje prošle godine, zabilježen je odličan porast dolazaka i noćenja posebice stranih gostiju poput Slovenaca, Talijana i Nijemaca. Porast u dolascima stranih gostiju je 33 posto, a u noćenjima stranih gostiju je čak 49 posto. Nisu zakazali niti domaći gosti, iako je njihov porast jednoznamenkasti te iznosi sedam posto. Vrijedi napomenuti i kako je za 13 posto veći ostvareni turistički promet.

 Jednodnevni izleti postali pravi hit

– Drago nam je što rezultati naše konstantne promocije na domaćem i inozemnom tržištu za cijeli privatni sektor i sve lokalne turističke zajednice u županiji nisu izostali. Organizirali smo i posebne prezentacije na međunarodnom turističkom sajmu Place2go u Zagrebu, te veliku prezentaciju u suradnji s predstavništvom Hrvatske turističke zajednice u Sloveniji. Bitno je da smo se predstavljali s konkretnim osmišljenim programima jedno i višednevnih boravaka u Bjelovarsko-bilogorskoj županije i, dakako, i sve to i na stranim jezicima poput engleskog, njemačkog i talijanskog – pojašnjava Jasna Fila, direktorica Turističke zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije dodajući kako u statistike i dalje ne ulaze jednodnevni izleti, a takvih je na području županije sve više i više. Lani je, ističe Fila, samo Vinia u Purićanima pored Bjelovara imala 152 autobusa organiziranih tura jednodnevnih gostiju, a Romska kuća 52 autobusa. Sve više ih bilježi, i to prije službenog otvorenja bazena, i Lovrakov centar u Velikom Grđevcu koji bi ove godine trebao nadmašiti lanjskih stotinjak autobusa, ali i povećati broj višednevnih posjeta.

Kamp Vinia na duplerici najvećeg EU kamp vodiča

A koliko je Bilogora atraktivna ponajviše svjedoče oni koji nisu iz ovih krajeva. Tako je, primjerice, upravo kamp Vinia obitelji Šapić iz Purićana pored Bjelovara, jedini uspio dobiti čitavu duplericu u najvećem EU kamperskom vodiču koji izlazi na engleskom, njemačkom, francuskom i slovenskom jeziku i distribuira se u 15 tisuća primjeraka u svim zemljama Europe. U okviru predstavljanja turističkih aduta Bjelovarsko-bilogorske županije poseban naglasak bio je na kampu Vinia i bogatoj ponudi koja uključuje seosko domaćinstvo, vinariju, kušaonicu, restoran s domaćim hranom, dodatni smještaj u sobama s 4 zvjezdice, manježu s konjima za jahanje, igraonicu za djecu i izlete po Bilogori.

– Odjek je izvrstan. Zajednički rad te dogovor sa Sašom Šapićem o promociji daje rezultate, a dodatno je važno da gosti u kampu koji ostaju više dana odlaze i u druga obližnja mjesta te agroturizme – ističe Fila dodajući kako je predstavljanje u kamp vodiču TZ BBŽ realizirala u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom.

I. Kokoruš