Bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak uspio je priznati tijekom Aktualnog sata sjednice Gradskog vijeća prošlog četvrtka kako očekuje da će brza cesta na dionici Vrbovec 2 – Farkaševac biti otvorena najranije do kraja ovogodišnje građevinske sezone, a ne tijekom srpnja, kako je ranije najavljivao. No, novi rok, baš poput dva prethodna, ponovno je “nategnut” iznad granica ostvarivosti, pa je sva prilika da će surova realnost bjelovarskog gradonačelnika natjerati da pogađa još najmanje jedanput.

Pokrenule se Hrvatske ceste

Naime, Hrvatske ceste tek prošlog četvrtka pokrenule su postupak javne nabave za izvanredno održavanje državne ceste D544 na području Bjelovarsko-bilogorske i Zagrebačke županije ukupne duljine nešto veće od 12,5 kilometara. Slučajno ili namjerno, natječaj je pokrenut istoga dana kada je u lokalnom tjedniku Bjelovarac objavljen članak o tomu da su Hrvatske ceste drastično „skresale” ovogodišnji budžet za spomenutu dionicu.

Naime, Vlada RH na sjednici održanoj potkraj svibnja odobrila je Plan građenja i održavanja državnih cesta za 2018. godinu u kojemu izrijekom stoji da ta državna cestarska tvrtka za prometnicu Farkaševac – Bjelovar namjerava izdvojiti tek 2,2 milijuna kuna. Iznos je to neusporedivo manji od 15 milijuna kuna, koliko se do sada spominjalo. Iznos je to nedovoljan za bilo kakve ozbiljnije radove, no gradonačelnik Hrebak spomenuo je na sjednici Gradskog vijeća kako bi se rebalansom Plana taj iznos trebao povećati čak i na više od, kako je rekao, prvotno dogovorenih 15 milijuna kuna. Dokumentacija koju su istoga dana objavile Hrvatske ceste, na neki način posvjedočila je u gradonačelnikovu korist. Naime, cifra koja je planirana za obnovu prometnice Gudovac – Farkaševac popela se na 21,3 milijuna kuna, ne računajući PDV. Preostaje samo pitanje hoće li je Hrvatske ceste utrošiti ove ili sljedeće godine.

Iz spomenute dokumentacije također se jasno vidi da je rok za izvršenje radova na dionici ceste koja prolazi kroz Zagrebačku županiju pet mjeseci. S obzirom da izvođač radova ne može biti odabran prije sredine kolovoza, a tijekom zimskih mjeseci vremenski uvjeti previše su nepovoljni za građevinske radove, kao najrealniji rok za dovršetak obnove prometnica nameće se proljeće iduće godine.

Kasni i Grad Bjelovar

Grad Bjelovar također je tek ovih dana objavio poziv za prethodno savjetovanje za izgradnju pješačke staze s oborinskom odvodnjom u Prgomelju, što je postupak koji prethodi objavi javnog natječaja, a rok za izvršenje tih radova je 120 dana. Dakle, čak i da sve prođe bez žalbi izvođača, spomenuta pješačka staza ne može biti dovršena prije kraja listopada. Ipak, ako ne bude žalbi potencijalnih izvođača radova na obnovi državne ceste i popratnih radova za koje je zadužen Grad Bjelovar te ako vremenski uvjeti budu zadovoljavajući, ovoga puta doista je moguće da se taj rok ispuni. No, svejedno, brza cesta neće se moći otvoriti prije nego što se ne završe radovi na području Zagrebačke županije.

HAC napokon završava dionicu Vrbovec2 – Farkaševac

Prema Planu građenja i održavanja autocesta za 2018. godinu, za izgradnju državne ceste D12 Vrbovec 2 – Farkaševac predviđeno je 14,8 milijuna kuna, a spomenuta dionica trebala bi biti dovršena u srpnju. Od Kate Kuprešak, koordinatorice za odnose s javnošću Ureda Uprave Hrvatskih autocesta, uspjeli smo dobiti dodatne informacije nakon novinarskog upita.
– Sredstva po predmetnom Planu građenja odnose se na cijelu 2018.godinu, od toga je za realizaciju još ostalo oko tri milijuna kuna. U tijeku su završni radovi na opremanju dionice, paralelnih puteva te završetak vanjske odvodnje. Radovi će biti završeni do 1. srpnja ove godine, nakon čega se dionica predaje Hrvatskim cestama d.o.o., budući da je prekategorizacijom predmetna javna cesta razvrstana u državnu cestu – stoji u službenom odgovoru. Dovršetak radova, napominjemo, ne treba miješati s otvorenjem brze ceste, jer prethodno Hrvatske ceste trebaju ishoditi uporabnu dozvolu, a zbog stanja pristupnih cesta sva je prilika da to neće biti moguće. (ik)