U rubriku vjerovali ili ne, moglo bi se svrstati ono čemu ovih dana svjedočimo zajedno s mještanima Patkovca. Nakon dvadesetogodišnjeg dopisivanja, na sve moguće mjerodavne adrese, od gradskih i županijskih do državnih, u Hrvatskim cestama doznajemo kako zapravo nisu učinili niti prvi korak.

– Ne sumnjajući u dobre namjere mještana Patkovca, kao i njihovu zabrinutost za sigurnost svih sudionika u prometu, a posebno pješaka, predlažemo da se mještani putem svojih mjesnih odbora obrate Gradu Bjelovaru, koji će, ako smatra potrebnim, putem svojih stručnih službi kontaktirati Hrvatske ceste d.o.o., što je prvi korak prema mogućem iznalaženju načina i zajedničkom rješavanja cjelokupnog problema – poučili su u Hrvatskim cestama mještane i gradsku vlast odgovarajući na naš upit. Podsjetimo, riječ je o apelu mještana tog i okolnih naselja koji više ne žele gledati kako na raskrižju u središtu njihovog mjesta ljudi stradavaju. Od 1997. godine, uvjerili smo se, pišu Hrvatskim cestama, Gradu Bjelovaru, Općini Nova Rača, Hrvatsko upravi za ceste Bjelovar, Županijskoj upravi za ceste, Prometnoj policiji Bjelovar i, nažalost, broje mrtve. Na opasnom raskrižju državne ceste i sporednih gradskih prema Dautanu odnosno Cigleni nestala su četiri života, a broj prometnih nesreća s lakšim i težim posljedicama više ne mogu niti izbrojati. No, sve to nije bilo dovoljno niti da se raskrižje proglasi opasnim.

– Raskrižje s gradskim cestama prema Dautanu i Cigleni u naselju Patkovac, prema podacima MUP-a nije „kategorizirano“ kao „opasno mjesto“ i ne nalazi se u „katalogu“ opasnih mjesta u RH. Točno je da uz državnu cestu DC28 nisu izvedene pješačke ni biciklističke staze jer nisu bile sastavni dio projekta spomenute obnove, međutim u vrijeme izrade i realizacije projekta nije bilo zahtjeva lokalne samouprave za uključenje u projektiranje i izgradnju koji joj po Zakonu o komunalnom gospodarstvu pripada. Napominjemo kako situacija vezana za eventualnu izgradnju pješačkih staza kroz naselje Patkovac i rekonstrukciju spomenutog raskrižja nije samo u domeni Hrvatskih cesta d.o.o. već i lokalne samouprave – prebacuju Hrvatske ceste lopticu na MUP, mjesni odbor i Grad Bjelovar. Tvrde da za zahvat koji su odradili između 2007. i 2010. nisu trebali imati građevinsku dozvolu, pa time niti uporabnu, a ništa sporno ne vide niti u činjenici da su tada problem učinili još i većim. Navlačeći novi sloj asfalta za dodatnih 20-tak centimetara prometnica je izdignuta, pa je izlazak od Dautana od tada dodatno otežan.

– U proteklih 20-tak godina državna cesta DC28 kroz naselje Patkovac je osim kroz radove redovitog održavanja, u periodu od 2007. do 2010. godine obnovljena kroz program Betterment II, sukladno tehničkoj dokumentaciji koja je za tu dionicu (Bjelovar-Patkovac) i za tada predviđeni opseg zahvata izrađena od IPZ d.d. Zagreb. Kod izgradnje koju su u cijelosti financirale Hrvatske ceste d.o.o, nije bilo nikakvih odstupanja od izrađene tehničke dokumentacije. Sukladno navedenom, kako se radi o obnovi postojeće državne ceste, za zahvate na obnovi iste nije bilo potrebno ishođenje građevinske niti uporabne dozvole – zaključili su u svom odgovoru iz Hrvatskih cesta, dajući do znanja da rješavanje te problematike nije u njihovom ovogodišnjem planu i programu, te da daljnja postupanja ovise o budućim kontaktima.