Već za blagdan Svih svetih bjelovarskim prometnicama mogli bi po prvi puta krenuti taksisti Taxi Cammea. Njihov dolazak, iako tek najavljen, već je izazvao prvi pozitivni efekt, pa postojeći bjelovarski taksisti u želji da zadrže publiku, govore kako će svoje cijene prilagoditi onima Cammea. Tržišna utakmica tako bi trebala početi fair-playom, no nisu bili rijetki oni hrvatski gradovi u kojima su taksisti dolazak konkurencije popratili nimalo viteškim ponašanjem.

Cijene će se prepoloviti

Dolaskom novog igrača na tržište najviše će, svakako, profitirati korisnici taksi usluga, a njih je, barem trenutno, vrlo malo. Cijene taksiranja dolaskom Cammea, naime, bitno se smanjuju, a razlika je tim veća što je veća udaljenost koja se prelazi.

Primjera radi, uzet ćemo hipotetsku gospođu koja živi u blizini kafića “Kod seljaka” u prigradskom naselju Galovac, koja će za blagdan posjetiti groblje Borik. Najkraći put od birtije “Kod seljaka” do groblja na Boriku dugačak je točno 8,6 kilometara. Po aktualnom cjeniku bjelovarski taksista, riječ je o 20 kuna starta, plus sedam kuna po svakom kilometru što daje ukupno 83 kune.

Kod Cammea je ta cijena doista bitno niža. Naime, u 20 kuna starta kod njih je već uključeno pet kilometara vožnje. Preostaju, dakle, još samo četiri kilometra, a oni se pak naplaćuju po pet kuna. Kada se sve zbroji, dolazimo do iznosa od 40 kuna, što je doslovno dvostruko manje!

Do Planinarca za 45 kuna

Valja napomenuti i kako čitav Bjelovar, kao grad s malim centrom, otprilike stane u tih 20 kuna. Bez obzira želite li s Autobusnog kolodvora putovati do Opće bolnice, Trojstvenog Markovca, Bjelovarskog sajma ili Doma za umirovljenike Vita Nova, sve je to u krugu od pet kilometara. Tek one malo udaljenije destinacije, a na pamet nam pada Planinarski dom Kamenitovac, iz džepa će vam izbiti veću cifru – 45 kuna.

Usto, Cammeo taksiji doista rade od 0 do 24, svih sedam dana u tjednu, pa bi se i u Bjelovaru moglo otvoriti taksi tržište za one koji nakon par čašica alkohola tijekom večernjeg izlaska, ne žele sjesti za upravljač vozila te tako ugroziti i druge i sebe. Cammeo nije Uber, ali svakako je veliki igrač, pa se od idućeg mjeseca bjelovaraski taksisti moraju nositi sa nemilosrdnom konkurencijom. Kažu da neće sjediti skrštenih ruku, što u ovom konkretnom slučaju znači da će prilagoditi svoje cijene na 20 kuna za pet kilometara vožnjem i potom pet kuna za svaki dodatni kilometar.

Bjelovarski taksisti: “Prilagodit ćemo se”

-Ako to bude tako i mi ćemo prilagoditi svoje cijene. Ne znam može li se biti u plusu s takvim cijenama jer to znači da morate imati puno vožnji, a velikog interesa u Bjelovaru nema. Ljudi radije vuku kofere s kolodvora do Zvijeraca nego što zovu taksi – kaže Josip Žuna, jedan od malobrojnih bjelovarskih taksista koji su već na sâmu najavu dolaska Cammea odlučili korigirati svoje cijene pa tko duže izdrži.

-Svi bjelovarski taksisti imaju iste cijene i to znači da je start 20 kuna i svaki kilometar sedam kuna. Ako Cammeo ide sa 20 kuna za pet kilometara i mi ćemo to učiniti jer želimo zadržati svoje klijente. Ako neku baku stalno vozi Željko Zvonar, zašto bi onda zvala nekog drugog ako su cijene iste. Nismo protiv konkurencije i što nižih cijena, ali za to morate imati dovoljno posla. Sada ga nema i zato smo imali takve cijene da nešto uspijemo zaraditi i prehraniti obitelji – kaže Žuna i dodaje kako prema njegovim informacijama Cameo u Bjelovaru kani imati pet vozila i deset vozača koji bi trebali zaraditi plaće na gradskim ulicama.

Treba im ispit za poznavanje grada

A spomenuti Željko Zvonar upravo u objavljenom oglasu za vozače vidi propuste kojma se, smatra, ide na ruku velikoj kompaniji.

-U oglasu za posao traži se samo B kategorija za buduće vozače, dok mi moramo imati sve licence za taksiste, uključujući i poznavanje gradskih ulica. Na to ćemo upozoriti i mjerodavne inspekcije – kaže Zvonar, a na pitanje što bi učinio da njemu ponude posao, bez puno krzmanja kaže da bi o tome razmislio.

– Kada bi to bila solidna i zajamčena plaća, o tome bi se dalo razgovarati. Ali, koliko čujem, to baš i nije tako. Mi samo pokušavamo zaraditi za kruh -kaže Zvonar koji je zajedno s kolegama očito odlučio ući u igru iscrpljivanja, pa tko duže izdrži taj će ostati gospodar bjelovarskih ulica. U tome su domaći taksisti ipak u lošijem položaju jer velika kompanija može duže trpjeti gubitke kako bi uništila konkurenciju.

U svakom slučaju, dobitnici bi trebali biti građani jer sada praktično cijeli grad stane u 20 kuna, a ako se trošak vožnje podijeli još i manje. Doista nema razloga da se ubuduće usluge taksija koriste puno više, pogotovo stoga što u Bjelovaru javni prijevoz nikada nije saživio. Brzo će se vidjeti je li razlog bio u previsokoj cijeni i u tom slučaju bi više posla trebali imati svi.