Da polako, ali sigurno izlazimo iz krize, potvrđuju i najnoviji podaci o prodaji automobila na razini Hrvatske koji su dobrim dijelom iznenenadili i same prodavače. Naime, prema izvorima Promocije plus, u ožujku ove godine prodano je 5.420 putničkih vozila, što je za 31,6 posto više nego u istom lanjskom mjesecu, kada ih je prodano 4.119, dok je u prva tri ovogodišnja mjeseca prodano 10.876, odnosno 19 posto više nego prošle godine.

 Lista ljubimaca

U odabiru novih automobila naši se kupci i dalje najčešće odlučuju za Opel Astru, Renault Clio te vozila i iz Volkswagenova asortimana. Istodobno, dosadašnje statistike potvrđuju kako se nakon 2008., koja je sa 100.000 prodanih automobila bila rekordnom u Hrvatskoj, broj kupaca počeo smanjivati pa će dio bjelovarskih vlasnika autosalona potvrditi da je prodaja sve do 2015. godine bilježila pad za više od 60 posto. Tako se i vlasnik najstarijeg bjelovarskog autosalona i ovlaštenog servisa Volkswagena Ivan Cupan nada kako su „sušne“ godine prodaje novih automobila prošle, no i dalje tvrdi da će biti teško doseći raniju razinu.

 Dolaze bolja vremena

– Za prva četiri mjeseca ove godine bilježimo porast prodaje novih, ali i rabljenih vozila. Među najtraženijim modelima je Golf koji se može kupiti već za 129.000 kuna, a slijedi nešto skuplji Tiguan s početnom cijenom od 181.000. Hoće li se ovaj trend nastaviti i idućih mjeseci, ostaje za vidjeti, ali očekujemo da će i pojedine povoljnosti kupnje na tromjesečnu otplatu bez kamata privlačiti sve veći broj kupaca. Istina, dio posjetitelja dolazi tek kako bi razgledali ponudu, ali i samo zanimanje naznaka je boljih vremena. Pri tome, zanimljiv je podatak kako u prva tri ovogodišnja mjeseca nismo prodali ni jedan električni automobil, i to iz razloga što naša država, za razliku od nekih drugih, ne subvencionira njihovu kupnju – kaže Cupan.

 „Idu“ i rabljena vozila

Usporedno s porastom zanimanja za kupnju novih, postupno oživljava i tržište rabljenih automobila koje je prije koju godinu također zahvatila kriza. Bolji poznavatelji prilika taj podatak iščitavaju iz sve izdašnije ponude na sajmovima gdje se ne prodaju samo „stare olupine“, već i solidno očuvani „mlađi“ automobili.

– Najviše se trguje po principu zamjene uz određene nadoplate, dok su najtraženiji automobili srednje klase stariji od 15 godina. Oni novijeg datuma proizvodnje u toj klasi dosežu cijenu i do 7.000 eura, pri čemu se posebno „boduju“ uvozni automobili s višemjesečnom registracijom – kaže naš sugovornik