Učenici trećeg razreda I. OŠ Bjelovar PŠ Klokočevac uče, pored engleskog, svog obveznog prvog stranog jezika, uče već i drugi strani jezik. Riječ o, ni manje ni više, nego talijanskom, koji uče u sklopu izvannastavne aktivnosti Talijanska Početnica te su po tome jedinstveni u Hrvatskoj.

Priča o talijanskom jeziku u I. OŠ Bjelovar, PŠ Klokočavac, krenula je nakon što je ta škola sudjelovala u dvogodišnjem Erasmum i ELF projektu, čije su nositeljice bile učiteljice te škole, koje su im donijele mogućnost da budu domaćini učenicima i nastavnicima iz čak šest zemalja, uključujući i Italiju. Na taj su se način učenici približili talijanskom jeziku i već su te godine nastupili s prigodnim recitacijama na tom jeziku koje su počeli pripremati tri mjeseca ranije. Pritom su pokazali veliki interes, volju i lakoću u izgovoru i pamćenju. Po završetku projekta, učenici su sami izrazili želju da nastave sa učenjem, što je objeručke prihvatila njihova učiteljica Sanela Klasan Mrzlečki, koja i sama govori talijanski i velika je zaljubljenica, ali i čest posjetitelj te zemlje.

Strast prema Italiji

-Moja ljubav prema Italiji počela je još davne 1992.g. kada smo obiteljski otputovali u Rim, na đakonsko ređenje mog bratića. Nakon toga sam aktivno učila talijanski u privatnim školama, jedno vrijeme i u Italiji, a tek prilikom Erasmus+ projekta u kojem sam vrlo aktivno i srčano sudjelovala, s učenicima sam ugostila upravo goste iz Italije i odlučila sam talijanski vratiti na svoj dnevni red – prepričala je Sanela, dodajući kako svakodnevno uči i produbljuje svoje znanje čitajući knjige i priče na talijanskom.

-Za stvaranje motivacije za učenje stranog jezika odnosno usvajanje temeljnih znanja i vještina, bitan je, pa čak i presudan, prvi susret sa stranim jezikom odnosno način na koji se prezentira strani jezik. To je za učenike PŠ Klokočevac bio Erasmus+ nakon kojeg su poželjeli učiti talijanski jezik, kulturu, običaje i upoznati dijelove povijesti te proučiti geografiju Italije – objasnila je Sanela. Dodaje kako je jezik sredstvo komunikacije kojim se izražavaju mišljenja, ideje, informacije, osjećaji i stavovi.

-Razvijanje pozitivnih stavova o talijanskome jeziku i kulturi, uz motivaciju, osobne interese i pozitivne emocije, od izuzetne je važnosti u učenju i razvoju uvjerenja o vlastitoj uspješnosti u procesu ovladavanja stranim jezikom. Učenika se usmjerava na razumijevanje uloge talijanskoga jezika u svijetu i na spoznavanje opće potrebe razvoja osobne višejezičnosti i višekulturalnosti – približila je način učenja Sanela. Njeni učenici, kaže, uživaju u svakoj novoj naučenoj riječi, a jezik se naročito svidio Ivi Lijović koja talijanski naprosto obožava.

 Pjesmice za bolje učenje

-Drago mi što učim talijanski i jako me zanima. Sve su mi riječi lijepe, ali riječ za dugu, arcobaleno, mi je najdraža. Inače, učim i engleski, ali nešto više se radujem talijanskom – kazala je Iva. S njom su se složile i razredne prijateljice Luna Bunčić i Vita Šafranko koje su istaknule svoje najdraže pjesme poput “Sarà perchè ti amo” , “Mamma Maria” i ostalih koje redovito slušaju na satu talijanskog. (ić)