Korak ispred vremena u kojem egzistira naše školstvo, barem kada je informatika u pitanju, već godinama je bjelovarska I. osnovna škola. Poznata po svojim zimskim, ljetnim, a ponekad i proljetnim školama informatike, njezini nastavnici predvođeni ravnateljicom Tatjanom Landsman i učiteljem informatike Goranom Jarčovim, nastoje za školskih praznika učenicima omogućiti dodatne sadržaje. Da su na odličnom putu dokaz je veliki interes i za praznika popunjene školske klupe, ne samo učenicima njihove škole već i preostalih bjelovarskih. I nije to jedini projekt po kojemu se ta škola uporno ističe kada su informatička školska postignuća u pitanju. Upravo su završili i s uporabom micro:bitova u nastavi, čime je i u toj školi počela Micro:bit – STEM revolucija. Naime, Institut za Razvoj i Inovativnost Mladih – IRIM je I. osnovnoj školi Bjelovar donirao je 20 micro:bit računala, omogućivši joj na taj način da i ona postane „aktivni sudionik reforme školstva u praksi“, kako to vole reći osnivači udruge Nenad i Rujana Bakić.

 Široka primjena

Inače, BBC micro:bit je uzbudljiva nova tehnologija koju su razvili BBC, Microsoft i drugi partneri kako bi osnovnim školama omogućili masovnu uključenost, ne samo u STEM područja, nego i u dizajn, umjetnost, i to i u drugim školskim predmetima osim informatike i tehničkog odgoja, poput kemije i fizike. Hvalevrijedan je potez vodstva škole i učitelja kada su odlučili, kako to kaže osnivačica Bakić, donirati svoje vrijeme, rad i prostor kako bi djeci omogućili dodatne aktivnosti, odnosno kako bi se mogla na jednoj bazičnoj osnovi baviti programiranje. Micro:bit ima različite mogućnosti od kojih je najvažnija nadogradnja, a ima i eko sustav koji djeci omogućuje da uz pristup internetu mogu sami raditi projekte. Dobivena donacija nije ničim uvjetovana, škola će ju upotrijebiti u izvannastavnoj, dodatnoj ili u redovitoj nastavi prema svojim mogućnostima, a kao pomoćno sredstvo za programiranje na jednostavan i razumljiv ili različit način.

Čarobne pločice

– Svi razredi od 5. do 8. su prošli osnove uporabe micro:bitova. Osmi razredi obradili su osnove micro:bitova u okviru nastave tehničke kulture. Suradnjom s kolegicom Tatjanom Radonjić, učiteljicom tehničkog odgoja pod jedinicama koji su trebali biti satovi gdje bi se obrađivale osnove robotike, učenici su se zabavljali koristeći micro:bitove koje su programirali za različite primjene. Kako I. osnovna škola Bjelovar nema mogućnosti, nema robote za satove robotike, kao i mnoge ostale škole u Hrvatskoj, poslužili smo se onime što je na nastavi moguće, a to su micro:bitovi. Pomoću njih smo realizirali i učinili djeci zanimljivim i te satove koji bi inače ostali bez ikakve vježbe u praksi. Ostali učenici od petog do sedmog razreda radili su na micro:bitovima, kada im je bilo moguće u okviru jedinica koje su bile prikladne. Na „pločici“ koja je povezana s računalom putem USB-a i uz pomoć senzora koja se nalaze na svakom od micro:bitova i seta od u kvadrat postavljenih led dioda radili su različite zadatke, od smješka, preko termometra, do jačine osvjetljenja i brojača – objašnjava Jarčov, ističući kako su učenici iznimno dobro prihvatili takav način rada i učenja,jer su mogućnosti primjene neiscrpne.