Cesta Farkaševac – Gudovac i istočna bjelovarska obilaznica grade se i obnavljaju nepromišljeno i kriju brojne opasnosti, upozorili su na današnjoj tiskovnoj konferenciji članovi SDP-a. Dejan Pirc, inžinjer prometa i potpredsjednik bjelovarskog SDP-a, tako je naveo da je velika vjerojatnost da će na cesti Farkaševac – Gudovac, kada se dovrši proširenje i obnova, biti nekoliko opasnih mjesta, narodski rečeno, crnih točaka.
Obilaznica završava u polju
– Brze ceste projektiraju se za brzinu od 90 kilometara na sat, a silaskom s takve ceste dolazi se na lokalnu cestu. Ne znam je li se uopće vodilo računa o toj činjenici, odnosno može li takva cesta, čak i kada se proširi i obnovi, primiti nove količine prometa? Je li se vodilo računa o tomu da se na toj čitavoj dionici nalazi nekoliko škola? Što će se dogoditi u sezoni poljoprivrednih radova, s obzirom da cesta prolazi kroz naselja čiji se stanovnici prvenstveno bave poljoprivredom. Usto, prolazi i kroz šumu, dakle imamo i opasnost od naleta divljači – naglasio je Pirc. Izrazio je zabrinutost jer, kako kaže, moglo bi se dogoditi da ta cesta bude nesigurna kao pravac Virovitica – Veliki Zdenci Garešnica na kojem se nesreće događaju gotovo svakodnevno.
Što se pak tiče istočne bjelovarske obilaznice, kazao je kako ta cesta doslovno završava u polju. Na spoju u Grgincu, vozači će birati žele li ići lijevo u Trojstveni Markovac gdje će ih dočekati semafor koji je projektiran za tri vozila ili će krenuti put Šandrovca jer je to najbliži put do Đurđevca. Raskrižje u Trojstvenom Markovcu morat će se drukčije organizirati, a promet preko Šandrovca će se intenzivirati na cestama koje je prije Ina obnavljala, a sada se više ne obnavljaju, istaknuo je Pirc.
Teretni promet i dalje u centru
Da ne ispadne da samo krizitira, Pirc je naveo i kako je sjeverna gradska obilaznica kvalitetno rješenje te da će se sigurnost prometa dodatno poboljšati upravo završenim kružnim tokom na spoju Ulice Petra Biškupa Vene. Rekao je i da istočna obilaznica predstavlja dobro rješenje za trgovačke centre u tom dijelu grada, ali i poduzeća smještena u poslovnoj zoni koja će sada dobiti kvalitetan priključak.
– S obzirom da u središtu grada imamo nekoliko trgovačkih centara, nikada nećemo u potpunosti moći maknuti teretni promet iz centra, ali jedino pravo prometno rješenje je dovršetak brze ceste do Bjelovara i završetak bjelovarske obilaznice u kompletu – zaključio je Pirc.
Vrijedi napomenuti i kako je povod za tiskovnu konferenciju na kojoj su, osim Pirca, govorili i predsjednik županijskog SDP-a Tihomir Jaić, te predsjednica bjelovarske organizacije Vanja Posavac, bila nedavna izjava ministra prometa Olega Butkovića da se projektira brza cesta od Križevaca prema Koprivnici.