Posljednjih mjeseci nacionalni nas mediji neprestano izvještavaju o velikim količinama automobila s dizelskim motorima koji bi trebali na naše tržište doći iz Njemačke. Razlog je što su pojedini veliki gradovi u Njemačkoj već zabranili vožnju dizelaša koji previše zagađuju i onečišćuju okoliš, a to isto, domino efektom, očekuje se i od manjih mjesta. Svi ti dizelaši navodno će biti višak, pa se mnogi pitaju kako će to utjecati na naše tržište. Odnosno, hoće li pojava velikih količina automobila s dizelskim mašinama utjecati na rušenje cijene u Hrvatskoj. To se možda najviše pitaju upravo kupci koji su u potrazi za novim automobilom, a koja je prava istina pokušali smo doznati od dugogodišnjeg trgovca rabljenih automobila, Vladimira Sabolovića.

-Kod nas zasad još uvijek nema razlike i ja vjerujem da je neće biti najmanje još pet godina, ako ne i duže. Naravno, može se jedino dogoditi da se naša Vlada, ponukana njemačkom, odluči napraviti isto. No, tada dizelaši neće biti zanimljivi ni nama pa nikoga neće zanimati jesu li jeftiniji ili ne. Osobno ne vjerujem da će do toga doći. Zasad mogu reći kako su dizelaši i dalje na visokom prvom mjestu kod kupaca koji sebi traže novi automobil. Još jedan razlog zašto dizelaši iz Njemačke neće biti odviše popularni našem tržištu je i što su skupi.

Naime, to su većinom novija vozila, a kupovna moć naših kupaca ipak je nešto slabija – iskren je Sabolović koji je u salonu rabljenih vozila u Bjelovaru od početka godine prodao tek jedno vozilo. Razlog su, tvrdi iskusni prodavač, sitni šverceri kojih je u Bjelovaru najmanje 40-ak pa se kupci radije odlučuju na suradnju s njima nego s nekom tvrtkom.

-Šverceri u Njemačkoj kupe automobil s 500 tisuća prijeđenih kilometara, dobiju ga za upola nižu cijenu, dovezu u Hrvatsku i namjeste kilometre na 160 ili 180 tisuća. Takav automobil prodaju neopreznim kupcima za duplo veći iznos nego što su ga nabavili – pojasnio je Sabolović dodavši kako je bjelovarsko tržište još uvijek prilično siromašno, a automobili koji se traže ipak su nešto stariji, time i povoljniji.

-Mi prodajemo vozila starosti godinu do pet godina pa je logično da takvi automobili nisu povoljni. Zato se bolje prodaju u Čakovcu ili Koprivnici jer tamo je kupovna moć ipak bolja. Cijela ova situacija pomalo je napuhana, pogotovo ako uzmemo u obzir da se i po Njemačkoj i dalje voze većinom dizeli. Osim novijih vozila, čiji motori vrlo malo onečišćuju okoliš, postoje načini kako i kod starijih modela doskočiti smanjenju CO2. Ugradnja različitih katalizatora i filtera i dalje je vrlo popularan način kako dizelaše što duže zadržati unutar granica Njemačke – zaključio je Sabolović.