Jednim od uspješnih poteza u gradskoj regulaciji prometa prije nekoliko godina je proglašeno rješenje na raskrižju Masarykove, Rusanove, Slavonske i 108. Puka, koje je pretvoreno u „kružni tok“ i uvelike osiguralo veću protočnost vozila u ovom dijelu grada. Ali, dio vozača unatoč prometnoj signalizaciji još uvijek se spori oko prava prednosti u slučaju prolaza iz Masarykove prema Ulici 108. puka, u odnosu na vozila koja dolaze iz smjera Slavonske (Koestlin), o čemu smo konzultirali i prometne stručnjake, među kojima je i instruktor vožnje Vlado Bogdanović, koji ne dvoji tko u ovoj situaciji ima prednost.

 Različita mišljenja

-Kako se ne radi o kružnom toku, već raskrižju, svaki dio je reguliran prometnim znakovima uz obavezno davanje „žmigavaca“. Problem je u tome što vozači koji dolaze iz smjera Masarykove i kreću prema Sokolani, ulaskom u raskrižje, pod uvjetom da im nitko ne dolazi s lijeva iz smjera Rusanove, smatraju kako se nalaze na glavnoj prometnici i samim tim imaju prednost prolaska, što nije točno. Na tom raskrižju vrijedi pravilo „desne strane“ i oni su, bez obzira na to koliko već ušli u raskrižje, dužni propustiti vozila koja dolaze iz smjera Slavonske ceste. Pojedini vozači se zbog toga ljute i u praksi se sve svodi na neke slobodne procjene tko će koga propustiti ili tko će biti brži. Stoga bi na uglu Masarykove uz sve dosadašnje, dobrodošao i znak „stop“ koji bi u tom slučaju riješio dio sadašnjih problema – kaže Bogdanović.

S druge pak strane postoje i neka drugačija stručna mišljenja prema kojima vozači iz Masarykove koji su već „zagazili“ u raskrižje ipak imaju prednost pred onima iz Slavonske, što podržava vozačku logiku kako bi se propuštajući vozila s desna, satima moglo čekati na uglu Masarykove.
Još jedna od samo naoko dvojbenih prometnih točaka na koju upozoravaju vozači odnosi se na semaforizirano raskrižje na Vojnoviću. Naime, većina njih koji dolaze iz smjera Gupčeve ili Ulice don Frane Bulića, skreće prema gradu i u slučaju upaljenog crvenog svjetla na semaforu postavljenog u Zagrebačkoj ulici, drže kako time ne čine prekršaj.

Prolaz „kroz crveno“

-Vozači često sami vole pojašnjavati prometna pravila, ali u ovom slučaju, unatoč ustaljenoj praksi, čine prekršaj jer u prometnoj situaciji ne postoji iznimka prolaska kroz crveno svjetlo. To znači kako vozači koji na raskrižje dolaze iz Gupčeve ulice ili, točnije od Borika, mogu proći samo ravno prema Bulićevoj ili u desnom smjeru prema Zagrebu, kao i oni koji se tim smjerom kreću iz Bulićeve ulice. Oni pak koji dolaze iz smjera Zagreba, pod uvjetom upaljenog crvenog svjetla, ne smiju skretati u Gupčevu. Znam da većina vozača ipak previđa ove okolnosti i riskiraju kaznu za prolazak „kroz crveno“ – kaže naš sugovornik.

Istodobno, na kružnim tokovima u gradu su na pješačkim prijelazima ucrtane crvene trake. To znači kako vozači bez iznimke moraju propuštati bicikliste u vožnji, ali samo one koji im dolaze s desne strane. No, savjet je stručnjaka kako je sigurnije stati, bez obzira na to s koje strane biciklisti dolazili.