Na zahtjev bjelovarsko-bilogorskog župana Damira Bajsa održan je radni sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem u Ministarstvu u Zagrebu na kojemu su uz župana Bajsa sa suradnicima bili i suradnici ministra Butkovića – direktor HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić.

1. PUŠTANJE U PROMET NOVE PRUGE SVETI IVAN ŽABNO – GRADEC

Župan Bajs tražio je od ministra Butkovića rješenje nezavidne situacije po kojoj će pruga Sveti Ivan Žabno – Gradec biti spremna za promet u proljeće iduće godine, no zbog radova na željezničkoj pruzi Dugo Selo – Križevci i gradnje novog kolosijeka, čiji radovi već sada kasne više od godinu dana, novoizgrađena pruga neće se moći staviti u funkciju.

Stoga je na sastanku župan Bajs predložio da se nađe privremeno prometno rješenje koje bi podrazumijevalo priključenje novoizgrađene pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec na kolosijek koji je u funkciji kako bi vlakovi na relaciji Bjelovar – Zagreb mogli direktno prometovati , jer izgradnja pruge samo je sredstvo, a cilj je povezivanje Bjelovara sa Zagrebom na 50-ak minuta vožnje vlakom.

Takva situacija za župana Bajsa je nedopustiva sa čim se složio i ministar Butković i naložio HŽ Infrastrukturi da po ubrzanom postupku riješe potrebnu dokumentaciju kako bi se novoizgrađena pruga priključila na postojeći kolosijek. Procjenjuje se kako su to radovi vrijedni oko 3 milijuna kuna, koji podrazumijevaju fizičko spajanje pruge i dogovor oko same regulacije prometa s Agencijom za sigurnost željezničkog prometa.
„Dogovorili smo da će HŽ Infrastruktura u sklopu svojih mogućnosti i onoga za što je ona nadležna, vidjeti to rješenje da se pruga u što skorije vrijeme spoji. Pogledali smo kakvo je to rješenje, financijski to nije veliki iznos negdje oko 3 milijuna kuna i vjerujem da smo nakon ovog sastanka taj problem riješili. Iako postoji taj jedan dio prometa koji ide iz luke Rijeka, to nam je glavni koridor, a budući da postoje i radovi na pruzi Dugo Selo – Križevci, oko same regulacije prometa ćemo morati uključiti Agenciju za sigurnost željezničkog prometa i to je još jedna stvar koja nam ostaje otvorena.“, izjavio je ministar Oleg Butković.

„Kada govorimo o pruzi očekujemo da u ožujku 2018. godine, ona dobije uporabnu dozvolu i bude puštena u promet. Znamo da postoji problem zbog kašnjenja radova na drugom kolosijeku, na koji bi se pruga trebala spojiti i ako se to ne bi riješilo na vrijeme onda bi pruga produžila vrijeme putovanja, a ne skratila. Ministar Butković je dao nalog da se to ispravi. HŽ Infrastruktura je napravila plan da će pruga biti spojena na postojeći kolosijek i u najkraće vrijeme trebali bi napraviti spoj na kolosijek koji je u funkciji. Na taj način dobit ćemo ono što želimo, a to je brza prometna povezanost željeznicom do Zagreba. Moram zahvaliti ministru i jasnom stavu da ovakav projekt ne može čekati.“, objasnio je župan Bajs.

2. PONOVNO UVOĐENJE ŽELJEZNIČKOG PROMETA NA DARUVARSKOM PODRUČJU

Župan Bajs ministra Butkovića izvijestio je i o situaciji vezanoj za željeznički promet na daruvarskom području. Naime, nakon što su Hrvatske željeznice obnovile prugu u Daruvaru 2012. godine i u istu uložile 70 milijuna kuna, umjesto da po njoj voze vlakovi, istu su zatvorili za promet. Budući kako je Bjelovarsko-bilogorska županija već u niz navrata tražila ponovno stavljanje u promet željezničke pruge na dionici Daruvar – Banova Jaruga i već postoje predložene prometne linije, ministar Butković složio se kako istu treba što prije pustiti u promet. Tako se očekuje kako će putnički željeznički promet na daruvarskom području ponovno zaživjeti s novim voznim redom u prosincu ove godine.

„Razgovarao sam s upravom HŽ Putnički prijevoz na prijedlog župana i on je obavio razgovor s njima i s novim voznim redom u 12 mjesecu krenut će i taj dio. Postoji pripremljena shema kako će to biti i taj dio smo uspjeli dogovoriti.“, rekao je ministar Butković.

„Za ovu dionicu dogovoreno je da će se u idući vozni red ponovno uvrstiti vlakovi sukladno dogovoru koji smo imali. Time bi se vlakovi vratili u Daruvar i smisao ukupnosti investicije bi se počeo vraćati. Ne moram ni naznačiti da je to od velike važnosti za taj dio županije.“ izjavio je župan.

3. PUŠTANJE U PROMET BRZE CESTE U FARKAŠEVCU

Župan Bajs i ministar Butković razgovarali su i o trenutnoj realizaciji projekta gradnje brze ceste Zagreb – Bjelovar – Virovitica, projekta u koji je do sada uloženo 300 milijuna kuna. Naime, gradnja dionice do Farkaševca primiče se kraju i istu treba uskoro pustiti u promet. Kako je naznačeno na sastanku dobivanjem uporabne dozvole dionica u Farkaševcu prvo će se pustiti u skoro vrijeme za prometovanje putničkom prijevozu.

Paralelno s tim Županijske uprave za ceste Zagrebačke i Bjelovarsko-bilogorske županije dobit će financijska sredstva od Hrvatskih cesta za rekonstrukciju županijske prometnice kako bi se u najskorije vrijeme ista dionica mogla otvoriti za promet i teretnim vozilima.

„Dogovoreno je da ne bi došlo do situacije da ta prometnica ne bude u funkciji. To podrazumijeva da će Hrvatske ceste napraviti sve što je potrebno da se putnički promet, odnosno osobna vozila, pusti u promet. U isto vrijeme će se odobriti i sredstva kojima bi se omogućilo da što prije krene i teretni promet. Time smo otklonili i tu stvar koja je bila upitna. Bilo bi čudno da investicija od 300 milijuna kuna ne bude puštena u promet.“, pojasnio je župan Bajs.

4. GRADNJA BRZE CESTE ZAGREB – BJELOVAR – VIROVITICA

Župan Bajs na sastanku s ministrom Butkovićem posebno je naglasio važnost nastavka izgradnje brze ceste do Bjelovara, a potom i do Virovitice. Župan Bajs rekao je kako je taj projekt od ključnog značaja za Bjelovarsko-bilogorsku županiju i susjedne županije. To je izuzetno važno, naglasio je župan Bajs, ne samo za građane našega kraja, već i za sve buduće ulagače i investitore kojima u njihovim planovima ulaganjima jednu od najvažnijih uloga predstavlja upravo prometna povezanost.

Župan Bajs na sastanku u Zagrebu je predložio da uz izradu Studije za gradnju se razmotri i mogućnost etapne gradnje brze ceste prema Bjelovaru u punom profilu u četiri traka čija bi izgradnja započela u najkraćem mogućem vremenu i to već iduće 2018. godine. Ključno je da se s gradnjom krene, za što postoje sve pretpostavke, istaknuo je Bajs, i predložio da se u suradnji s Hrvatskim cestama utvrde izlazna čvorišta s brze ceste s posebnim naglaskom na Općinu Rovišće kako bi se u potpunosti iskoristio potencijal spomenute brze ceste.

Što se tiče gradnje dionice do Bjelovara ministar Butković naznačio je kako će Hrvatske ceste ubrzano raditi na izradi potrebne dokumentacije kako bi se s radovima moglo započeti još za mandata ove Vlade i kako bi brza cesta u punom profilu što prije stigla do Bjelovara.

O daljnjim koracima i tempu rada na projektu gradnje brze ceste prema Bjelovaru ministar Butković i župan Bajs razgovarati će već krajem studenog ove godine za kada je dogovoren novi radni sastanak i službeni posjet ministra Butkovića Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.

„Već dugo vremena imamo težnju za brzu cestu prema Bjelovaru, a onda i Virovitici i u tom smislu postoje aktivnosti koje provode Hrvatske ceste. Nakon izgradnje dijela Farkaševca, da će se ovaj dio postojeće županijske ceste obnoviti do proljeća kako bi mogli preusmjeriti sav promet, ne samo putnički, već i teretni na tu dionicu. A ovaj nastavak prema Bjelovaru će se dokumentacijski ubrzati kako bi gradnja krenula u ovom mandatu.“, zaključio je ministar Butković.

„Znamo da je brza cesta došla do Farkaševca i da bi nastavak mogao krenuti u gradnju 2021. Mi smatramo da to nije prihvatljivo i da gradnja mora krenuti što prije. Naš prijedlog je da ako u gradnju ne može sve, da se gradi etapno i da se napravi 5-6 kilometara ovisno o čvorištu i to već u 2018. Taj prijedlog će biti razmatran kao što je ministar naznačio, a u svakom slučaju rekao je da će u ovom mandatu krenuti gradnja. Nama je cilj da ta cesta dođe do Bjelovara i da što prije dobijemo tu prometnicu. S obzirom na navedeno, vjerujem da za mjesec dana, kada ministar dođe u našu županiju na moj poziv i kada ćemo naznačiti kako idu dogovori koji su postignuti, onda emo vidjeti koji od modela za gradnju brze ceste je prihvatljiv. Naš stav je prezentiran, a to je da gradnju u 2021. ne želimo. Brza cesta bitna je za gospodarstvo jer bez brze prometnice nema mogućnosti da ulagači dođu ovdje. Naravno zalažemo se i za nastavak te ceste prema Virovitici. Također vidjet ćemo i izlazna čvorišta jer ih je premalo i trebalo bi ih razmotriti. Zahvaljujem ministru Butkoviću na razumijevanju i brzom rješavanju problema koji su nastupili i koji su bitni za naš kraj.“, zaključio je župan Bajs.