U kolodvoru Gradec izgrađen je krnji kolosijek na kojemu će presjedati putnici iz Bjelovara prema Zagrebu, najnovija je informacija iz HŽ Infrastrukture, državne tvrtke zadužene za investiranje gradnje pruge Sveti Ivan Žabno. Informacija je objavljena u lipanjskom broju Željezničara, mjesečnom biltenu HŽ infrastrukture, u tekstu povodom obilaska gradilišta Sv. Ivan Žabno – Gradec i Križevci – Dugo Selo od strane studenata Fakulteta prometnih znanosti i Građevinskog fakulteta. Na relaciji Sv. Ivan Žabno – Gradec studenti su obišli tri lokacije – stajalište Haganj te kolodvore u Žabnu i Gradecu.

 Krnji kolosijek

U tekstu se nadalje navodi kako je “u kolodvoru Gradec izgrađen tzv. krnji kolosijek na kojemu će presjedati putnici iz Bjelovara na putu prema Zagrebu. Nova pruga Gradec – Sv. Ivan Žabno fizički je spojena na magistralnu prugu kojoj se pridodaje još jedan kolosijek. Osiguranje kolodvora još nije instalirano pa nisu stvoreni tehnički uvjeti za javni prijevoz”.

Sada je, dakle, potpuno jasno da su u HŽ infrastrukturi, blago rečeno, izignorirali obećanje ministra prometa Olega Butkovića koji je, nakon što ga je bjelovarsko-bilogorski župan uputio u problematiku, najavio spajanje pruge Sv. Ivan Žabno – Gradec na postojećem, a ne na kolosijeku u izgradnji magistralne pruge Križevci – Dugo Selo.

Najbrže se putuje ujutro

Sreća u nesreći je u tomu što preostaju tek manji radovi nakon kojih će se pruga Žabno – Gradec pustiti u promet i definitivno ubrzati vrijeme putovanja od centra Bjelovara do središta Zagreba koja trenutačno traje gotovo dva sata. Prema aktualnom voznom redu, naime, najbrže je putovati jutarnjom linijom koja iz Bjelovara kreće u 5.42, a u Zagreb bi trebala stići u 7 sati i 11 minuta, odnosno sat i pol vremena kasnije. Kad pruga bude dovršena, više neće biti potrebe da vlak „skreće” do Križevaca, nego će putovati izravno od Žabnog do Gradeca što će ipak donijeti određenu uštedu u vremenu, iako će se i dalje morati presjedati, sve dok se ne izgradi drugi kolosijek pruge Križevci – Dugo Selo.