Godinu dana nakon što su započeli radovi za izgradnju pruge Sv. Ivan Žabno – Gradec, probijeno je 11 od 12,2 kilometra trase koja bi Bjelovarčanima već potkraj ove godine trebala skratiti putovanje vlakom od centra Bjelovara do centra Zagreba na manje od sat vremena. Radovi na Pruzi zvanoj čežnja, koju Bjelovarčani čekaju duže od dva desetljeća, odvijaju se po planu i programu, tako da ne bi smjelo biti prekoračenja rokova. Radove “teške” 220 milijuna kuna izvodi španjolsko-njemački konzorcij Comsa i Wiebe, a pomažu im i brojni lokalni podizvođači poput bjelovarskog Crotala.
Prema riječima voditelja projekta, Hrvoja Milasa iz HŽ Infrastrukture, do sada je odrađeno gotovo 90 posto zemljanih radova, a na građenje i nadzor utrošeno 71 milijuna kuna.
– Projekt sam preuzeo 2013. godine, mogu reći da sam ponosan jer vodim gradnju prve pruge nakon 50 godina. Sâmo projektiranje počelo je u 2003., a ugovor je potpisan u kolovozu 2015. godine. Koliko je to bio zahtjevan posao, svjedoči podatak da se kupovalo zemljište u sedam katastarskih općina što je uključivalo 1300 katastarskih čestica u što je utrošen 41 milijun kuna. A od apliciranja do potpisa ugovora prošle su pune tri godine. Kako bih vam dočarao kojem se kompleksnom poslu radi, reći ću da samo ugovor ima 2.400 stranica – kazao je Milas nedavno za Privredni vjesnik. Dodao je kako od travnja počinju složeniji i skuplji radovi te da bi do rujna trebali biti završeni svi grubi radovi, nakon čega bi počela ispitivanja. Do kraja 2017. očekujemo konačni završetak radova, istaknuo je Milas.

Povezivanje tri županije

Podsjetimo, cilj izgradnje pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno je približavanje Bjelovara i bjelovarske regije Zagrebu, ali i kvalitetnija povezanost Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Zagrebačke županije. Stanovnicima regije omogućit će se brža i kvalitetnija dnevna migracija na posao i školovanje prigradskim vlakovima, a putovanje od Bjelovara do Zagreba trajat će oko jedan sat.
No, prije nego što se vrijeme putovanja drastično smanji sa sadašnjih oko sat i pol vremena, putnicima će trebati podosta strpljenja. Naime, paralelno s radovima na izgradnji pruge Žabno – Gradec, desetak kilometara dalje u tijeku je rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo – Križevci. Riječ je o trenutno najvećem gradilištu u Hrvatskoj na kojemu će radovi trajati sve do 2020. godine. Ta je trasa dugačka čak 38 kilometara, no najzahtjevniji dio svakako će biti izgradnja 9,5 kilometara sasvim nove dvokolosiječne pruge, gdje će se na postojećem kolosijeku “peglati krivine”, a pored njega gradit će se novi. Kako je riječ o tzv. “živoj pruzi”, ona će biti zatvorena od osam sati ujutro do 15 sati popodne, izjavio je za Privredni vjesnik Tihomir Lažeta, voditelj projekta Dugo Selo – Križevci.