U Poslovnoj zoni Severin pored Bjelovara nedavno je s radom započela servisna radionica za teretna i poluteretna vozila, jedina takve vrste u krugu od stotinjak kilometara, ne računajući Zagreb. Investitor su bjelovarske Ceste, uspješna građevinska tvrtka koja je zahvaljujući ulaganju od 12,5 milijuna kuna izdvojila servis u posebnu tvrtku Servisi ceste u kojoj je trenutno zaposleno 13 radnika. Plan je već do kraja ove godine zaposliti još toliko, ako Uprava na tržištu pronađe dovoljno posla da se sadašnji jednosmjenski proširi na dvosmjenski rad. Iako su Ceste 15-ak tisuća četvornih metara građevinskog zemljišta u Severinu kupile sada već davne 2006. godine, investicija je kasnila zbog gospodarske krize.

– Naš vozni park iz godine u godinu sve je veći, a naša postojeća mehaničarska radionica smještena je na neprikladnom mjestu u centru grada, na parceli za koju već godinama tražimo kupca. Trenutno oko 70 posto posla obavljamo za vlastite potrebe, a cilj je da kroz neko vrijeme taj postotak smanjimo na 50 i manje posto i to tako što ćemo tražiti poslove na otvorenom tržištu. Već sada, inercijom nam dolaze mnoge županijske tvrtke, jer u čitavoj Hrvatskoj ovakve radionice postoje samo u Varaždinu, Zagrebu, Slavonskom Brodu i Osijeku – pojašnjava Stjepan Bogović, direktor Cesta, dodajući kako Ceste žele izmjestiti poslovanje iz Nazorove ulice u centru Bjelovara. Servisi su sada u Severinu, a u planu je da se zimska služba izmjesti u Kupinovac preko puta kafića Kaja gdje se nekada nalazila Jata.

Uz pomoć Županije do povoljnih kredita

Bogović dodaje kako im je pri realizacije jedne od najvećih njihovih dosadašnjih investicija pomoć pristigla i od suvlasnika, Bjelovarsko-bilogorske županije. Ceste su, naime, uložile oko 7,5 milijuna kuna vlastitog novca, dok su se za preostalih pet kreditno zadužili. Zahvaljujući gospodarskom programu BBŽ, kamate umjesto pet, plaćaju više nego prihvatljivih tri posto. Direktor Servisa ceste, mladi, ali iskusni Zagrepčanin Stipe Bilić koji je posao dobio preko javnog natječaja, kazao je ima punu podršku matičnog poduzeća te da očekuje kako će vrlo brzo doći do novog zapošljavanja. Napomenuo je i kako uz usluge servisa nude i sve potrebne rezervne dijelove.

Tvrtku Servisi ceste potkraj prošlog tjedna obišao je i župan Damir Bajs sa suradnicima te tom prigodom istaknuo kako su Ceste izvrstan primjer uspješne privatizacije tvrtke po modelu radničkog dioničarstva. Podsjetimo, pojedinačno najveći vlasnici Cesta su radnici s udjelom nešto manjim od 50 posto (ESOP Ceste d.o.o.), a slijedi Županija s kontrolnim paketom dionica od 26 posto. U vlasničkoj strukturi Cesta još su i Virovitičko-podravska i Koprivničko-križevačka županija, kao i Hrvatske ceste.